Klacht Eneco: Toon is geen cadeau!

me

Zojuist de reclame gezien van Toon,er wordt op tv gezegd dat Toon een cadeau is voor nieuwe en dit keer ook bestaande klanten.

Maarrr...let goed op..ze proberen je een contract voor 4 jaar voor ecostroom aan te smeren...deze keuze was aangevinkt terwijl ik dat zelf niet gedaan had,alleen dan is Toon gratis.
Wil je geen eco stroom dan betaal je gewoon 120 euro voor Toon.

Plus dat ze niet duidelijk vermelden dat Toon 3,50 per maand kost!!!!!

Dus.....slechte onduidelijke reclame

Toon gewoon bij alle contracten die vaste klanten hebben en geen nieuw produkt aansmeren.

Eneco
    Beste c v,Ik heb uw reactie op onze reclame voor Toon gelezen. Vervelend dat u de reclame als onduidelijk heeft ervaren. Aan het einde van de reclame verwijzen we naar de actievoorwaarden. Hierin is alle informatie te vinden. Juist om onduidelijkheden te voorkomen.Wanneer u op onze website het aanbod bekijkt, is inderdaad direct het aanbod gemarkeerd waarbij Toon ook daadwerkelijk gratis is. Dit is een overeenkomst voor een periode van 4 jaar. Daaronder verwijzen we opnieuw naar de algemene voorwaarden waarin onder meer te lezen is:'5. Onderdeel van deze actie is bij het overstappen naar
    Garantieprijs Ecostroom en gas 4 jaar het verkrijgen van
    Toon van Eneco t.w.v. € 120 met gratis installatie door een
    erkend Eneco monteur t.w.v. € 75. De klant betaalt alleen
    € 3,50 abonnementskosten per maand voor Toon.'We zijn van mening dat we alle informatie vermelden. Het is zeker niet onze bedoeling om voor onduidelijkheid te zorgen over het aanbod. Omdat dat bij u wel gebeurd is, bied ik u onze excuses aan. Toon is overigens in combinatie met een 4-jarig contract wel degelijk een cadeau. De kosten voor Toon zijn €120 plus €75 installatiekosten. Een totale waarde van €195.
    De tarieven van het 4-jarig contract zijn hoger dan tarieven van andere contracten bij Eneco. Dat heeft te maken met de zekerheid over uw tarief voor een langere looptijd. Bijvoorbeeld in vergelijking met het variabele tarief van Eneco betaalt u gemiddeld per jaar €10 meer. (Bij een gemiddeld particulier verbruik betaalt u voor Ecostroom en gas €1.492* per jaar bij het variabele tarief versus €1.502* voor de tarieven van 4 jaar). Echter, daarbij krijgt u wel Toon cadeau met een waarde van €120. Uw voordeel is daarmee alsnog €80 (=120-40).U krijgt bij een vast contract bovendien de zekerheid dat uw energieprijzen de komende 4 jaar niet zullen mee schommelen met de ontwikkelingen op de energiemarkt. Deze zekerheid heeft u bij het variabele tarief niet. Wat de variabele tarieven voor de toekomst gaan worden, is nog onzeker. Met een vast contract voorkomt u in ieder geval deze onzekerheid en prijsschommelingen.*Notabedragen zijn gebaseerd op gemiddeld particulier verbruik (3.350 kWh /1.600 m3) en zijn incl. BTW.Ik hoop u hiermee volledig te informeren over ons aanbod.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?