Klacht Eneco: Toon

Pastorale

Ik heb uw antwoord op de klacht over de Toon-reclame gelezen. U hebt gelijk met uw opmerking, dat een vast contract over 4 jaar zekerheid geeft, en dat voor 10 Euro per jaar. Maar u vergeet te vermelden, dat het ook nog E 3,50 per maand kost! Dan wordt het verschil: 12x3,50= 42 plus 10 = E 52 p/jr. = E 208,- p/4jr. Daarmee heb je Toon dus ruimschoots betaald! Nogmaals moet worden gezegd, dat die Toon-reclame zeer misleidend is!

De Toon-reclame moet worden bijgesteld met duidelijker gegevens, waaruit blijkt, dat het je ook wat meer gaat kosten (verhoogd maandbedrag en verhoogde jaarkosten).

Eneco
    Bedankt voor uw feedback over onze campagne rondom Toon. Het is niet onze insteek om misleidend over te komen. We vinden het juist belangrijk dat alle kosten en voorwaarden van de actie, inzichtelijk zijn. Mede waarom verwijzen we in de reclame naar de actievoorwaarden en onze website.Graag leg ik uit dat de kosten van € 3,50 altijd van kracht zijn in combinatie met Toon. Normaal gesproken brengen we € 120,00 voor Toon in rekening. Met de huidige actie, is de aanschaf van Toon kosteloos. De abonnementskosten van € 3,50 blijven wel van toepassing. Wat betreft de meerprijs in verband met het 4jarig contract, dat is lastig voor te rekenen. het is namelijk niet duidelijk wat de variabele energieprijzen de komende 4 jaar doen. Pas achteraf is een eventueel voordeel/nadeel ten opzichte van een variabel contract zichtbaar.Ik bedank u voor uw feedback en heb dit intern gemeld.Groet,
    Mike, medewerker Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?