Klacht Eneco: Tussentijdse onderbreking door derden veroorzaakt complicaties.

Moon

per februari 2013 een nieuwe woning gekocht.
het voorschot de maandelijkse verplichting hadden we vast gezet op 135,--
Gebaseerd op oude gezinswoning ( +- 153 euro pm= pj 1836,-- -(400 borg ivm edr gebaseerd op de oude eigenaarbewoner plantage+185 welcoms kado)= 1251 /12= 104,25 zo zou nog ruimte zijn voo extra energie kosten in case of.
eerste nota was 280 euro p/m, gebaseerd op verbruik oude bewoner .... gebeld ... was systeen fout....zou geregeld worden, nou het is geregeld uiteindelijk per januari 2014 na diverse telefoontjes mijner zijde ( 4 keer in totaal ) ,tussentijds een onderbreking van 3 weken geweest ( was telefonisch benaderd door energie leverancier x en zonder mijn toestemming alles omgezet) Eneco gebeld situatie uitgelegd en alles werd weer terug gezet.kreeg wel een eind nota, gebaseerd het verbruik van de oude bewoner,de helpdesk kon dit niet veranderen in het systeem. nu word de maand termijn met de eindnota verrekend. is dit niet heel erg krom ? mvg

Ben meer dan een jaar verder en zou de borg + welkoms kado toch verrekend kunnen worden en een gespecificeerde eind nota gemaakt kunnen worden. niet gebaseerd op speculaties berekend op de vorige eigenaar , maar op het verbruik van het begin tot heden aan de hand van meterstanden ?
want nu worden er kosten geteld en een soort wanbetaling gesuggereerd omdat:
1 mensen niet de aanpassingen van het overeen gekomen voorschot verwezenlijk kregen . ook al heb ik tot 4 keer toe er telefonisch over gebeld en werd ieder keer aan gegeven mijn collage heeft iets fout gedaan.
2 er door een derde party zonder toestemming mijner zijde een onderbreking is geweest ( waarop ik direct gereageerd heb) en daar uit een speculatieve eindnota ( het verbruik was gebaseerd op de vorige eigenaar en op de maand nota's )werd neer gelegd bij mij, omdat het systeem dat zo verwerkte, en ook niet terug gezet kon worden.
Dan een voorschot nota vast stellen die gebaseerd is op de echte jaarnota Mvg.

Eneco
    Geachte mevrouw Van Kruijsdijk,Hartelijk bedankt voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat er veel onduidelijkheden zijn omtrent uw termijnbedrag en uw verbruik. Daarnaast geeft u aan dat u uw waarborg terug zou willen.Ik begrijp dat u duidelijkheid wenst. Om die reden heb ik u een uitgebreide e-mail gestuurd met daarin een nadere uitleg. Omdat het om privacy-gevoelige informatie gaat, heb ik besloten u een persoonlijke e-mail te sturen en u niet in het openbaar uitleg te geven. Ik verneem graag uw reactie, bij voorkeur per e-mail. Alvast bedanktMet vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Moon
    de mail is in dermate persoonlijk waar verder geen persoonlijke informatie word vrijgegeven. ook het antwoord omzeilt het feit waar fouten gemaakt zijn van jullie zijde of het aan systeem ligt of aan de medewerkers. alleen wat ik moet betalen gedeelte is heel goed in kaart gebracht. welkoms cadeau niet vernoemd... en borg na 1 jaar van betaling zonder stagnatie pas verrekend word . ook word er geen oplossing geboden in de mail .omtrent een jaar afrekening die veroorzaakt is door derden.
    Moon
    nou Eneco is al over gestapt op beëindiging van het leveren van al hun diensten, , staat vandaag een man aan deur voor de opname en als binnen 2 weken geen nieuwe leverancier bekend is word er afgesloten , dan word wel die 400 euro voor schot denk ik verrekend , zo als eerder het verzoek was , en ben ik benieuwd of het welkoms kado ook afgetrokken als afscheid maar dat zal wel niet mvg !
    Moon
    En wat krijg je dan als eind nota ?{img]http://i58.tinypic.com/2vuezr8.jpg[/img]
    Moon
    dit is dus de nieuwe eindnota, met aflsuiting als gevolg, is alleen maar een bevestiging , dat ze mooi een brief sturen met een een geschat verbruik !!! wat wel in rekening gebracht word. ..
    Eneco
    Geachte mevrouw Kruijsdijk,Ik begrijp nogmaals hoe vervelend de ontstane situatie is. Door de betaalachterstand hebben we echter terecht uw overeenkomst beëindigd. De waarborg hebben we inmiddels deels verrekend met de nog openstaande bedragen. Omdat uw overeenkomsten zijn beëindigd hebben we inderdaad een eindnota gemaakt. Graag ontvang ik van u de juiste meterstanden zodat we eventueel een correctie van de eindnota kunnen maken. Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Moon
    Zoals eerder vernoemd en zoals U het wilt laten lijken, is het geen betalings achterstand geweest als U firma het niet binnen 8 mnd voor elkaar krijgt na 4 keer een telefoontje mijner zijde om het over een gekomen maandelijkse termijn bedrag op orde te krijgen waar normaliter een maand op staat, te voldoen wat u verlangt!
    net als de voorgaande wat door derden is fout gegaan waar ik zelf de fout van die party heb recht gezet door u gelijk te informeren .
    Moon
    u komt 2 keer met een eind nota waar bedragen en getallen in staan die niet overeen komen met de meters . Zoals U eerder aan heeft aangegeven was dit gebaseerd op mijn verbruik .. en U vraagt nu aan mij de standen ? hoe heeft U dan de vorige standen kunnen vast stellen ? helaas heb ik van te zijner tijd geen foto van de meter , maar kan wel al aantonen dat de meterstanden toen op uw nota niet klopten gezien ze die standen nu nog niet bereikt hebben .
    Moon
    u verwacht dus nu van mij dat ik de juiste meterstanden ga door bellen naar een nummer waar je 45 cent p/m voor betaal ? de onkosten staan ook al genoteerd.
    een bedrijf wat zowel de transport kosten . meterstanden , betaalde voorschotten, borg , onterechte onkosten in rekening gebracht , niet op eind nota kan zetten. wat zou u zelf doen ? ik denk dat ik ten alle tijde correct ben gebleven. maar wij wachten met smacht op uw volgende eind nota . mvg moon
    Moon
    tevens zal ik U ook even een laten zien aan de van u eerder verkregen Eind nota ( http://i57.tinypic.com/25tar01.jpg )
    na dat een andere energie maatschappij het wilde overnemen, terwijl ik er geen toestemming voor had gegeven , en u het zag na dat ik het direct melde, als contract onderbreking mijner zijde, is dat een manier om onder een welkoms cadeau uit te komen a € 185,-- , maar ja wachten netjes op uw volgende reactie en of uw nieuwe specificatie eindnota . mvg Moon
    Eneco
    Geachte mevrouw Van Kruijsdijk,Ik help u graag verder met een correctie van de eindnota op basis van de werkelijke standen, maar dan verzoek uik u wel om mij deze toe te laten komen. Anders kan ik helaas weinig voor u betekenen. U heeft mijn e-mailadres, dus ik zie ze daar graag verschijnen. Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?