Klacht Eneco: Vals ingelicht door eneco medewerker

# 182078
Boelie73

Afgelopen vrijdag kwam Liander aan de deur met de mededeling dat ze ons gingen afsluiten omdat we momenteel geen leverancier hadden.Vrijdag hebben wij contact met Eneco gezocht en een en ander uitgelegd,de man aan de telefoon kon melden dat mijn vrouw bij Eneco nog een schuld zou hebben van 8 jaar geleden, ik vertelde hem dat dit in de sanering had gezeten en dat mijn vrouw inmiddels een schone lei verklaring had gekregen. Gemeld werd we deze uitspraak van de rechter gelijk mailden wij van een contract werden voorzien. Toen we vandaag belden kreeg mijn vrouw een behoorlijke klap te verwerken ze is een risico en moet €400 borg betalen hier is vrijdag nooit over gesproken het zou geregeld zijn na ontvangst schone lei. De zaak ging over 8 jaar terug waarin ze onder dwang en mishandelingen moest leven bij haar ex man, welke alles doodleuk op haar naam afsloot een erg vervelende periode welke nu word opengereten mijn vrouw is compleet ingestort.

De man welke we vrijdag voor de telefoon hadden zou alles regelen dit zijn valse beloften geweest, heeft ons dingen toegezegd welke hij niet waar kon maken. Mijn vraag is wat Eneco hier mee gaat doen want wij komen deze week zonder gas en stroom te zitten iets wat Eneco medewerkers volgens hun begrijpen, maar niets aan zouden kunnen veranderen(en dat met twee jonge kinderen)

Ik hoop van Eneco horen hoe ze mijn vrouw in deze tegemoet gaat komen want das wel het minste wat ze kunnen doen lijkt mij, ik ga zomaar niet akkoord met een slap excuus dat zult u begrijpen, Eneco heeft haar tot op het bot gekwetst en dan druk ik mij nog netjes uit,ze hebben niet door wat ze haar hebben aangedaan.

Eneco
    Beste heer Koster,

Allereerst bedankt voor uw bericht. Ik kan u verzekeren dat het nooit onze bedoeling is geweest oude wonden open te halen of slechte herinneringen terug naar boven te brengen. Daarnaast bied ik u mijn excuus aan voor de onvolledige informatie zoals mijn collega u deze op die bewuste vrijdag heeft doen toekomen.

Wanneer iemand zich bij Eneco aanmeldt, onderzoeken we eerst de kredietwaardigheid van een potentiele, nieuwe klant. Deze toetsing vindt plaats op basis van gegevens en het betreffende leveringsadres. We maken gebruik van de gegevens uit de database van EDR Credit Services. Op basis van het advies vragen we soms een waarborg of zekerheidsstelling van €400. We doen dit voordat we de aanmelding definitief verwerken. Dit is ook opgenomen in artikel 15 van onze voorwaarden.

Nogmaals betreur ik dat de aanmeldprocedure niet in zijn volledigheid is toegelicht. Uiteraard heeft mijn collega hierbij niet de intentie gehad een pijnlijk verleden te doen herinneren. Indien u zich alsnog graag aanmeldt bij Eneco, helpen wij u graag verder.

Rodney
    Eneco Webcare
    Boelie73
    En als ik me aanmeld dan weer de berichtgeving van borg te betalen! Ik zou graag zien dat er door deze grove blunder wij een tegemoetkoming krijgen om naar een ander over te gaan. Want wij hebben inmiddels contact gehad met een andere leverancier u snapt dat we een rare nasmaak hebben door dit gebeuren
    Eneco
    Beste heer Koster,

Wederom dank voor uw bericht. Wanneer de toetsing van kredietwaardigheid negatief uitvalt, vragen wij inderdaad een waarborgsom á 400 euro te voldoen om de aanmelding definitief te maken.

Ik vind het heel vervelend dat mijn collega u eerder niet volledig of niet juist heeft geïnformeerd over de voorwaarden van aanmelden. Het liefst zijn we natuurlijk zo volledig mogelijk in onze informatievoorziening. Nu u alsnog volledig op de hoogte bent van de voorwaarden voor aanmelding, is aan u de keuze deze door te zetten of niet.

Indien het u het niet eens met de uitkomst van de toetsting kredietwaardigheid, adviseer ik u hierover contact op te nemen met EDR Credit Services. Ook met het oog op de 'schone lei verklaring', waar u in het eerste bericht van spreekt. Wij baseren de uitkomst van de toetsing op de gegevens zoals bekend bij EDR.

Tot slot wens ik u succes met het maken van een keuze voor uw nieuwe leverancier. Hopelijk stelt u alsnog in de gelegenheid over te gaan tot levering en kunnen wij daarmee op den duur deze klacht doen vergeten aan de hand van een leveringsovereenkomst die naar tevredenheid verloopt.

Rodney
    Eneco Webcare