Klacht Eneco: Valse voorlichting over bedrag voor gas en energie.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 343791
Gebruiker
Burgers6
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn klacht is: via de telefoon werd ik gevraagd weer klant te worden. De berekening was super gunstig. Ik zou 30€ minder betalen!!! Wat blijkt? Ik moet nu bij Eneco zelfs 5€ meer betalen dan bij mijn vorige leverancier!
Zo snel als kan ga ik weer terug naar Budgetenergie!
Wat een valse voorlichting.

De oplossing

? Wellicht is de beste optie op weer terug om te zetten naar Budgetenergie?

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht.

    Ik zoek graag voor u uit hoe het verschil in deze berekening tot stand is gekomen. Kunt u hiervoor uw klantnummer of rekeningnummer vermelden middels een privé-opmerking?

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

    In het telefoongesprek is u een termijnbedrag geadviseerd. Dit doen wij op basis van het verbruik wat u ons doorgeeft of een gemiddeld verbruik. In uw geval ging dit om een gemiddelde van 1325 kWh en 2210 m3 per jaar.

    Het uiteindelijke termijnbedrag (gehanteerd na het ingaan van het contract) wordt gebaseerd op het historisch verbruik van de woning. In uw geval is dit 2102 kWh en 3266 m3 per jaar. Dit doen wij om zo dicht mogelijk bij uw werkelijk verbruik te zitten. U bent uiteraard vrij het huidige termijnbedrag van €230 aan te passen naar het eerdere advies.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Het is niet zo dat er sprake zou zijn van verkeerde voorlichting, er is enkel gebruik gemaakt van een andere hoeveelheid verbruik voor het vaststellen van het uiteindelijke termijnbedrag. Daarom heeft u ook de mogelijkheid uw termijnbedrag aan te passen naar het verbruik/bedrag wat eerder besproken is.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit daarom deze klacht.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Burgers6
Datum
Uiteindelijke oplossing
Om mijn tarief aan te passen. Terwijl ik ontevreden blijf en nu meer moet betalen dan bij mijn vorige leverancier. Mis erkenning van mijn probleem.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen