Klacht Eneco: Vastrecht betalen na einde levering

Klachtnummer
# 184572
Gebruiker
Basilicum
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eneco op de hoogte gesteld van beeindiging levering bij sleuteloverdracht ivm overlijden bewoner. Eindafrekening hanteert de doorgegeven meterstanden, echter er wordt ook vatsrecht na beeindiging in rekening gebracht. Eneco aangesproken, er wordt een vage reden opgegeven. Eneco gaat nu deurwaarders inzetten omdat ik weiger vastrecht na leverings beeindiging te betalen.

De oplossing

Herrekening van eindafrekenig en het zou wel zo prettig zijn een schadevergoeding voor al dit gedoe te ontvangen gelijk aan de eerste herinnering van 40 euro

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    ( naam verwijderd door moderator) Ook beantwoord ik graag uw tweede vraag via deze weg. Mijn advies is om in de toekomst dergelijke kwesties in 1 bericht aan ons voor te leggen. Op die manier kunnen we u beter van dienst zijn en bied dit meer overzicht. U geeft in uw klacht aan dat u weigert het vastrecht te betalen ( tegenwoordig: vaste leveringskosten) maar deze kosten zitten al doorberekend in de leveringskosten. Dus ik ga er vanuit dat u doelt op de kosten die we in rekening brengen bij punt 4. overige producten en diensten van Eneco. Dit zijn de administratiekosten die betaalt dienen te worden. Dit wordt dus wel achteraf in rekening gebracht maar heeft betrekking op de afname van onze diensten van 05-01-2016 tot 03-08-2016.Iedere leverancier mag met u afrekenen van meterstand tot meterstand. In uw geval en omstandigheden hebben we al eerder opdracht gegeven om het overgebleven bedrag te laten afboeken. Tevens is bij nader inzien de 40 euro incassokosten ook al afgeboekt. Dat wil zeggen dat er niets meer open staat. ik vertrouw erop dat bovenstaande duidelijk voor u is en dat u tevreden bent met de beslissing om deze kosten te laten vervallen. Met vriendelijke groet, Erica Webcare Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen