Klacht Eneco: Verkeerd bedrag gezegd voor 3 jarig contract

W. van den Bout

Heb contact opgenomen om mijn contract te verlengen, het eerste telefoontje werd mij een contract aangeboden (123,=)dat 100,= euro lager lag dan wat ik nu betaal. Gevraagd of het wel klopte, ja hoor. Zei dat ik niet snapte dat het 100,00 euro scheelde. Dit is een speciaal aanbod omdat u zo lang klant bent. Vroeg of ze het kon doormailen, zodat ik het kon nakijken. Maar dat kon niet, wel de bedragen per kw doorgekregen. Na het gecontroleerd te hebben, weer gebeld. Omdat ik nu meer per kw betaal. Deze dame vergistte zich ook, later kwam ik gewoon op 224,- uit. Goed dat ik niet meteen ja gezegd heb....Ben wel al 32 jaar klant maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Uitleg, hoe dit kan, hier kunnen mensen door in de problemen komen.
Het lage bedrag is in het eerste telefoontje genoemd en in het tweede weer.

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat u graag wenst te weten hoe het komt dat wij tot de conclusie kwamen dat u met de gekozen contractverlenging €100 goedkoper uit zou zijn.

Om hier antwoord op te kunnen geven, dien ik te beschikken over uw klantnummer. Kunt u deze vermelden middels een privé-opmerking?

Alvast bedankt.

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

Helaas is niet meer te achterhalen waarop de aanbiedingen zijn gebaseerd, om zo te ontdekken waar de fout is gemaakt. Zo is het mogelijk dat wij een verkeerd verbruik hebben aangehouden, waardoor de uitkomst lager kan zijn.

Onze excuses hiervoor. Mocht u interesse hebben in een nieuw aanbod, dan helpen wij u hier graag bij. Wij zijn hiervoor te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Goedemiddag,

Ze heeft gezegd dat het een aanbieding was met ons verbruik. U begrijpt dat ik nu weinig vertrouwen heb in het telefonisch afsluiten van een abonnement.
    Misschien kunt u per mail een aanbieding doen.

Ik vind het spijtig maar ik ga nu ook naar andere leveranciers kijken.

Met vriendelijke groeten,

W.vd.B

Bedankt voor uw reactie.

Het is momenteel niet mogelijk om u per e-mail een aanbod toe te sturen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

W. van den Bout
Dat ik opnieuw moet bellen voor een nieuwe aanbieding.

Ook een klacht indienen over Eneco?