Klacht Eneco: Verkeerde brief gestuurd, geen reactie op klacht en onterechte rekening ontvangen

# 182056
P. den Hertog

2 -10-15 aangemeld voor een CV onderhoudsabonnement. 15-10 ketelcheck gehad. Die kon Eneco niet terugvinden dus 1-3-16 opnieuw . Dat is nodig voor het opstarten van het contract. 13-4 een brief ontvangen dat ik energie geleverd ga krijgen. Gereageerd dat dit de verkeerde brief is en gevraagd wanneer het contract wordt opgestart. Daarop de reactie dat ik een algemeen nummer moet bellen voor de brief, het contract was al opgestart en de incasso gestart. Maar er werd niets afgeschreven. Daarop een klacht ingediend. Gebeld door Adrie Aarse van de klachtenafdeling. Mijn klacht ging over een andere afdeling(?). Eneco=Eneco maar kennelijk zitten er dichte schotten tussen de afdelingen. Of ik de correspondentie wilde doorsturen. Op 11-5 gedaan. Geen reactie. Op 6-6 gerappelleerd. Nog steeds geen reactie tot ik op 17-8 een rekening kreeg voor de ketelcheck van 15 okt. Precies, de check die Eneco nooit zou hebben uitgevoerd. 18-8 opnieuw gerappelleerd weer geen reactie. Ik word doodgezwegen.

De ketelcheck hoort bij het contract en kan dus nooit apart in rekening worden gebracht. Die rekening moet ingetrokken worden.
Maar gezien de manier waarop ik behandeld word wil ik ook gewoon van dit contract af.

P. den Hertog
    Ik kom er net achter dat Eneco mij 2 verschillende klantnummers heeft toegewezen. Dat lijkt me niet zo handig maar misschien goed om hier even te vermelden.
    Beste heer Den Hertog,

Dank voor uw bericht. Onder uw klantnummer 39846169 zie ik dat de overeenkomst voor KetelComfort per begindatum is beeindigd. Dit betekent normaal gesproken dat er geen kosten in rekening worden gebracht. Eventuele kosten die we u toch hebben gevraagd te betalen komen daarmee eveneens te vervallen.

In uw klacht, beschrijft u een onterecte factuur. Zoals aangegeven kom ik geen kosten tegen. Eventueel kunt u deze nota doorsturen ter attentie van ondergetekende naar webcare@eneco.com. Graag zoek ik dit dan verder voor u uit.

Beste heer Den Hertog,

Ik heb uw e-mail met de bewuste, onterechte factuur in goede orde ontvangen. Hartelijk bedankt daarvoor. Ik zet mij in om deze nota te laten vervallen met daarbij een creditfactuur als 'tegenprestatie'. Zodra dit rond is, breng ik u hiervan op de hoogte.

Mocht ik nog iets anders voor u kunnen betekenen, dan verneem ik dit graag van u.

Beste Rodney,

Is er al een termijn aan te geven waarbinnen ik de creditfactuur tegemoet kan zien?
    Alvast bedankt voor uw reactie.
    Peter den Hertog
    Beste heer Den Hertog,

Helaas heb ik nog geen nieuws ontvangen betreft het laten vervallen van de factuur als onderdeel van uw klacht dan wel het toesturen van een kredietnota. Graag wil ik u vragen verdere communicatie rechtstreeks via het eerder opgegeven e-mail adres te laten verlopen. Uw berichten komen zo rechtstreeks bij mij terecht. Naast de dringende verzoeken die ik reeds kenbaar heb gemaakt bij mijn collega's van onze Installatiebedrijven, zal ik hen opnieuw vragen haast te maken met wat de oplossing van deze klacht lijkt te zijn,