Klacht Eneco: verkeerde meterstand eneco

in 2008 begon onze nachtteller met 2 kWh
mijn man vult de meterstanden altijd in, in Nov. 2012 heb ik het gedaan.
ik heb ook het draaiende wieltje ook in gevuld. de stand die ik doorgegeven heb is 5503 en dat had moeten zijn 550.ons verbruik is dus in één keer belachelijk hoog en onze jaarnota ook.we hebben verschillende mensen van eneco aan de telefoon gehad en we hebben verschillende reden gehoord van onze hoge verbruik.
via de mail gaat het contact verder en ze moeten een foto sturen.
op de foto (mrt 2013) is te zien dat de teller opdat moment op 601 staat. !!3 cijfers en GEEN 4!!
dit was de reactie van eneco en is citeer uit een mail: " u ontvangt geen correctienota, omdat we u hebben afgerekend met de werkelijke meterstand. De foto van de meterstanden passen in de standen verloop".
En zo eindigt de discussie want een brief van de deurwaarder ligt al bij ons op de mat. Wij moet € 1561,89 bij betalen omdat eneco onze fout niet serieus neemt.
Ik ben erg terleurgesteld

ik wil dat de jaarnota word gecorrigeerd
door de meterstand 5503 te veranderen in 550 of in 601 van de foto.
en één contactpersoon.

Eneco
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht over de meterstanden op de jaarnota. We hebben uw klacht in behandeling genomen en komen hier binnen enkele werkdagen bij u op terug.Groet,
    Bedankt voor u reactie.
    We wachten het af.
    Eneco
    Ik ontvang graag de foto van de meterstanden. Wilt u deze per e-mail versturen naar onlineservice@eneco.nl? Groet,
    Eneco
    Hartelijk dank voor uw inspanningen en het toesturen van de foto met de actuele meterstanden. Ik heb de kwestie opnieuw tegen het licht gehouden. Dit was eerder gedaan door mijn collega, die in april 2013 contact met u heeft gehad over deze kwestie. Als eerst laat ik u graag weten dat ik me goed kan indenken dat u bent geschrokken van de naheffing die we in rekening brengen. Het is niet onze insteek geweest om u het idee te geven dat we uw klacht niet serieus nemen. Verder begrijp ik uit uw reactie dat u in de veronderstelling bent dat we u nu het verbruik in rekening brengen op basis van een te hoge meterstand. Op de foto's zien we voor het 2e telwerk een viercijferige meterstand. U bent van mening dat we het laatste cijfer horen weg te laten. Dit is niet het geval. Dit licht ik graag u toe.Voor elektriciteit is het van belang dat u ons jaarlijks alle cijfers doorgeeft. Ook het laatste cijfer. Omdat we van u voorheen cijfers ontvingen van 3 cijfers, hebben we u langere tijd een te laag energieverbruik in rekening gebracht. Nu we wel de juiste 4-cijefrige meterstand toepassen, ontstaat er een naheffing. We heffen na wat we u de voorgaande jaren niet in rekening hebben gebracht, door de foutieve meterstand. U vindt op de voorgaande jaarnota's terug, dat het verbruik op telwerk 2 extreem laag was. Dit extreem lage verbruik is overigens ook niet aannemelijk. De naheffing over 5089 kWh die we in rekening brengen op de jaarnota van 12 december 2012, heeft u niet in één jaar afgenomen. Om duidelijk te krijgen wat uw werkelijke gemiddelde jaarverbruik is, hebben we dit omgerekend. U verbruikt ongeveer 1500 kWh per jaar op het 2e telwerk. Onze conclusie is dat de naheffing terecht is en gebeurd op basis van juiste meterstanden. Ik vertrouw erop dat ik u hiermee een duidelijke uitleg geef. Groet,
    Oké ik snap u verhaal.
    Maar wij hebben hier in de straat aan verschillende mensen met dezelfde meter gevraagd of zij het draaiende (laatste wieltje) in vullen. En dat doen zij ook niet. Er staat op de invulkaart ook een kruis op die plek.
    En nog een vraag: toen we een nieuwe nachtteller kregen hebben wij een verhuisformulier ingevuld. Met op de nachtteller een 2 voor de komma (achter de komma staat een x). Dit formulier is ondertekend door jullie. Zie mail. Mvg
    Eneco
    Er zijn enkele meters waarbij er een komma aanwezig is, vóór het laatste cijfer. Alleen bij deze meters hoeft u het laatste cijfer niet door te geven. Op uw meter is geen komma aanwezig. Het is dan ook van belang dat u, en wanneer de buren de zelfde meters hebben, alle meterstanden worden doorgegeven. Er is immers geen komma aanwezig. De verbruiken die naar voren komen wanneer we het laatste cijfer weglaten, zijn overigens ook niet aannemelijk. Uw energiemeter heeft geregistreerd per kWh. Iedere kWh brengen we in rekening. Daarom telt ook het laatste cijfer mee. Dat u teleurgesteld bent in de naheffing en de verwarring rondom de meterstanden, kan ik me goed indenken. Dit neemt niet weg dat we u nu het juiste verbruik in rekening brengen en geen reden zien om de naheffing de handhaven.Ik vertrouw erop dat ik u hiermee een duidelijke reactie geef.Groet,
    Mike, medewerker Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?