Klacht Eneco: Verkeerde voorlichting Tempus/Eneco Boilerhuur

Nick_Scheffers

Omdat er in mijn huurwoning geen warmwatervoorziening aanwezig was, heb ik 5 jaar geleden via Tempus/ Eneco een boiler gehuurd. Nu, 5 jaar later, heb ik contact opgenomen met Eneco, omdat ik mijn huurcontact wilde opzeggen. De medewerker vertelde mij dat dit geen probleem was en dat de boiler gedemonteerd voor een bedrag van 45 euro op 4 augustus + tijdsafspraak.
Dit is allemaal telefonisch besproken. De afspraken heb ik mee geschreven aan de telefoon.
Later heb ik opnieuw contact opgenomen met Eneco om deze afspraak te proberen te verzetten naar een andere datum.
Nu volgde er echter een vervelende medeling. Omdat ik mijn contract binnen 12 jaar wilde beeindigen, moest ik een boete betalen en de boiler afkopen. Kennelijk stond er onderaan het contract met kleine letters dat je een contract aangaat van tenminste 12 jaar! Hier ben ik echter nooit voor gewaarschuwd. Nu moet ik de boiler van Eneco afkopen en zit ik met een boiler, waar ik niet op zit te wachten!

Ik zou graag willen dat Eneco/Tempus zich aan de originele afspraak, zoals telefonisch gemaakt , houd.
- Boiler verwijderen
- Afgesproken tarief van 45 euro.

Eneco
    Beste Nick,

Erg vervelend natuurlijk dat je nu achter een gegeeven komt wat je in een eerder gesprek niet bekend is gemaakt. Sorry voor het ongemak! Ik heb je klacht doorgegeven aan ons installatiebedrijf zodat er binnen enkele dagen contact opgenomen wordt om jouw klacht verder te bespreken.

Danielle
    Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?