Klacht Eneco: voor mij geen rechtsgeldige handtekening gezet om over te stappen naar een andere energieleverancier

fraude

Zonder een contract te hebben ontvangen. Ben ik als zzp-er via een sms-je benaderd om over te stappen van energieleverancier.
Door op het sms-je te klikken die ik op 17 januari 2019 heb ontvangen schijnbaar toestemming geven mijn oude energieleverancier mijn contract te beëindigen. Daarna heb ik nooit meer iets van dit bedrijf gehoord.
Tot mijn stomme verbazing ben ik vanaf januari 2020 grootzakelijke klant van Eneco. Mijn bedrijf bestaat overigens niet eens meer. Ik betaal nu ongeveer € 100, per maand meer voor water en electra dan toen ik nog bij Oxxio zal als consument. Ik heb geen bedrijfspand heb geen bedrijf meer onder deze naam, heb geen gesproken tekst ingesproken om overstestappen en heb geen handtekening gezet onder een contract van Eneco- zakelijk. Zit nu 2 jaar vast aan dit contract met veel te hoge maandlasten. Kan niet overstappen volgens Eneco zonder boete. Zij vinden de aanvaarding via een sms-link (ik heb alleen geklikt om te lezen wat er in de sms stond. Wat je volgens mij meestal doet als je een sms-je krijgt) Voldoende bewijs dat ik er mee instemde om van energieleverancier over te gaan. Voor mij is dit pure oplichting. Dus ik hoop dat ik bij u aan het goede adres ben om mij te helpen.

Remco landsheer
0641936002

Ik zou dit energiecontract per direct stopgezet willen hebben, zodat ik weer normaal consumententarief kan betalen. Ipv grootzakelijke tarieven.
waar ik niet voor gekozen heb.
Wel een antwoord gekregen dat ik ze terug kan bellen. zie ik nu dus dat ik ga ik proberen maar dat heb ik al heel vaak gedaan en heb hier niet zoveel vertrouwen in.

Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas kan ik u niet direct van dienst wat betreft uw vraag over zakelijke overeenkomsten.
    Ik snap wel dat u hier vragen over heeft en dat u hier naar wilt laten kijken.

Mijn collega's van de zakelijke klantenservice zijn bereikbaar via:
    Telefoonnummer:088-895 3592
    Per e-mail: zakelijk@eneco.com

Ik hoop u hiermee toch te hebben kunnen helpen.

Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?