Klacht Eneco: wanbeleid

JanWil

Ben verhuisd en ik bel Eneco voor een contract dat verliep prima, ik betaal per maand een voorschot nota. Ik zie op mijn afschrift dat Eneco een bedrag van ruim 800 afschrijft zonder overleg van papieren. Ik storneer het mail ze erover komt het neer dat ze een dubbele meter berekenen. Verzoek ingediend om de dubbele elektrameter te verwijderen want die functioneerde niet. Opgelost zou je denken, 10 maanden later een schrijven van Eneco u heb een achterstand want u heeft nooit betaald voor gas. Blijkt dat ik 2 klantnummers heb een voor gas en elektra, daar wist ik niks van. Omdat ik twee klantnummers heb moet ik voor beide apart betalen, kon ik zien op de site. Die site hapert nogal en ik zie ook maar een adres. Nou na tientalle keren te hebben gemaild dat de voorschotten te hoog zijn en dat mijn verbruik veel lager iskomt het er op neer dat het mijn eigen schuld is en dat ik beter moet opletten en dat ik middels een betalingsregeling en boete alsnog gas moet betalen voor 10 maanden.

Ik heb aan Eneco verzocht het teveel betaalde voor elektra te verrekenen met het gas maar dat kan niet dus dat krijg ik terug. Inmiddels heb ik het contract met Eneco beëindigt. Maar zit wel met een betalingsregeling voor gas met boete die te hoog is berekend. Ik vraag me af kan Eneco boete opleggen......

Eneco
    Bedankt voor uw bericht. De afgelopen periode heeft u contact gehad met onze medewerkster over deze kwestie. Zij heeft u per e-mail meerdere keren uitleg vertrekt. U heeft aangegeven dat alles duidelijk is en dat u akkoord bent met de afgesproken betalingsregeling. In uw bericht lees ik dat u ons vraagt het teveel betaalde voor elektra te verrekenen met gas. Graag leg ik uit dat er op dit moment geen tegoed is voor elektra, wat we verrekenen met elektriciteit. Wanneer er een tegoed ontstaat, kunt u ons alsnog vragen om een verrekening. Verder brengen we de boete terecht bij u in rekening. Wanneer u anders van mening bent, vernemen we graag uw onderbouwing. Wellicht is het een goed idee om contact op te nemen met uw contactpersoon, die uw klacht de afgelopen tijd in behandeling heeft gehad. Op deze manier heeft u één duidelijk aanspreekpunt.Groet,
    Mike, medewerker Eneco
    JanWil
    De fout ligt duidelijk bij Eneco, als er geen betaling komt voor gas of elektra word de consument daar direct over aangesproken. Bij was dit niet het geval en is pas na 10 maanden duidelijk geworden dat ik niet betaald heb voor gas. Onterecht dat ik daarom boete moet betalen. Dat ik tegen de medewerker heb gezegd dat ik akkoord ben was ze niet begreep wat nu precies mijn grief was en nog steeds niet. Hoe kan er een tekort zijn terwijl er geld door jullie word terug gestort.

Ook een klacht indienen over Eneco?