Klacht Eneco: warrige betalingsmethoden

J.M. Vermeulen

Eneco heeft volgens hen een betalingsprobleem, dat m.i.. al opgelost is, omdat Eneco om een betaling vraagt, die reeds lang is betaald.
Eneco echter stuurde steeds weer nieuw nota's met totaal verschillende iond bedragen t.w. 6 januar 2016 rekening ad € 516,50, 13 januari 2016 € 789,87 en 16 februari 2016 € 929,87.
Gedurende klant zijn bij Eneco heb ik totaal € 727,00 betaald, dat was het totaal, dat ik
moest betalen, maar nu komt Eneco via deurwaarders met hele andere bedragen, die
ik niet kan verklaren,
Wil nu alleen weten wat er exact aan de hand is, want ik word hier niet echt vrolijk van en wil deze kwestie dan ook tot op de bodem uitgezocht willen hebben.

De laatste opgave van de betalingen, die ik via de deurwaarder heb ontvangen slaat m.i. nergens op, ik kan het niet plaatsen in mijn situatie.
Ik wil graag nu duidelijkheid hebben, hoe e.e.a. in elkaar zit, graag met de juiste cijfers en nota's

alles op een rijtje opnieuw opstellen

Eneco
    Beste J.M. Vermeulen,

Bedankt voor uw bericht. Zonde dat er onduidelijkheid bij u ontstaan is over de betalingen en dat het zelfs zo ver is gekomen dat de vordering door ons uit handen is gegeven aan een deurwaarder. Ik heb de nota's en betalingen gecontroleerd en informeer u graag als volgt:

U bent klant van ons geweest van 16 september 2015 tot 21 december 2015. Sindsdien hebben we het volgende bij u in rekening gebracht:

Termijnbedrag oktober 2015: 206 euro
    Eenmalige kosten Toon: 99 euro
    Termijnbedrag november en december 2015: 400 euro (200 euro per maand)
    Eindnota december 2015: 789,87 euro (inclusief aanmaningskosten 20 euro)
    Aanmaningskosten 6 januari 2016: 20 euro
    Eindnota Toon 1 maart 2016: 42,94 euro (inclusief aanmaningskosten 40 euro)

Totaal berekend: 1557,81 euro

We hebben de volgende betalingen ontvangen:

206 euro op 22 oktober 2015
    419 euro op 21 januari 2016
    100 euro op 23 februari 2016
    42,94 euro op 21 maart 2016

Totaal door u betaald: 767,94 euro

Verschil met hetgeen we in rekening hebben gebracht: 789,87 euro.

Ik hoop dat de totstandkoming van het openstaande saldo zo wel duidelijk voor u is. De deurwaarder brengt extra kosten bij u in rekening, deze staan gespecifieerd op het saldo-overzicht van de deurwaarder.

Kelly, medewerkster Eneco

J.M. Vermeulen
    Ik heb de hele situatie opnieuw bekeken en berekend en moet helaas toegeven, dat u met uw relaas op uw nota inderdaad gelijk heeft, doch ik moet toch melden, dat e.e.a. wel erg onduidelijk was en voor verwarring zorgde, hierdoor werd ik a.h.w. op het verkeerde been gezet, hierdoor werd de rekening steeds groter.
    Maar goed ik zal moeten toegeven dat ik de kwestie verkeerd heb begrepen en tot betalen moeten overgaan. Tot betalen kan ik nog niet overgaan, daar ik de middelen ervoor nog niet heb.
    J.M. Vermeulen
    Ik kan voorlopig het nog te betalen bedrag niet betalen, ik verzoek u dan ook mij hiervoor respijt te geven.
    Vertrouwende dat u mij hiervoor een oplossing bied.
    Vriendelijke groet

J.M.Vermeulen
    Eneco
    Beste heer Vermeulen,

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het fijn dat de kwestie inhoudelijk in ieder geval duidelijk voor u is. Dat is wel zo belangrijk.

Ik kan me voorstellen dat u dit bedrag nu niet in 1 keer kunt betalen. Omdat het dossier uit handen gegeven is aan de deurwaarder, kan ik geen betalingsregeling met u afspreken. U kunt dit wel aanvragen bij de deurwaarder en in de meeste situaties is dat geen probleem.

Ik ga ervan u hiermee te informeren.

Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?