Opgelost door Eneco: We hebben gechat maar geen antwoord. Telefonisch zijn jullie niet te bereiken. Nu al spijt van de aa

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 621846
Gebruiker
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Goedemiddag, Gisteren 28-9 is Toon geïnstalleerd. Wij krijgen geen gegevens over gas en stroomverbruik te zien op de display. Er komt een code C22 die is nergens terug te vinden. We hebben opnieuw opgestart maar nu kunnen we helemaal niets meer.

Gewenste oplossing

We willen graag dat er contact wordt opgenomen zodat wij gebruik kunnen gaan maken van Toon
Geboden oplossing
Geplaatste modem werkte niet. Ouder model modem geplaatst en dat werkt! Nu zien we het gas en elektriciteits verbruik. Prima monteur.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

7 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Wat jammer om te lezen dat het verbruik niet zichtbaar is op uw nieuwe Toon. Natuurlijk is het belangrijk om inzicht te hebben in uw verbruik. Zeker in deze tijd. Ik raad u aan om onderstaande stappen door te lopen.

    * In je meterkast zit de meetmodule.
    * Haal de kabels los van de meetmodule
    * Haal de meetmodule uit het stopcontact
    * Wacht 30 seconden
    * Doe de kabels terug in de meetmodule
    * Stop de Meetmodule in het stopcontact
    * Zet de waterkoker of warme kraan aan. Ziet u na 5 minuten weer verbruik op Toon?

    Ik hoor graag of het gelukt is.

    Met vriendelijke groet,
    Chantal
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Datum
    Het is niet opgelost. Ledlampjes A is oranje. Er wordt geen verbinding gemaakt.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Wilt u de volgende stappen doorlopen?

    • Steek de meetmodule binnen twee meter van Toon in het stopcontact. Gebruik eventueel een verlengsnoer.
    • Ga naar: Menu > Instellingen > Energiemeting. Klik op het potloodje achter meetmodules > Koppelen. Bekijk de uitleg op Toon om de meetmodule te koppelen.
    • Is de meetmodule wel gekoppeld? Volg dan de volgende stappen.
    • Ga naar: Menu > Instellingen > energiemeting. Klik op het potloodje achter meetmodules > Prullenbak > Verwijderen. Bekijk de uitleg op Toon om de meetmodule te verwijderen.
    • Als het verwijderen is gelukt, kies dan voor herstellen
    • Als het verwijderen niet is gelukt, kies dan voor koppelen

    Ik hoor graag als het gelukt is.

    Met vriendelijke groet,
    Chantal
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    Datum
    Alles doorlopen maar het werkt nog steeds niet. We betalen voor een installateur die blijkbaar zonder controle weggaat. Dit is toch het belangrijkste wat je moet doen? Hoe kan dit?????? Wij zijn er klaar mee. We willen dat er iemand langskomt en datgene komt doen waarvoor wij betalen.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het doorlopen van de stappen. Ik maak graag een reparatieafspraak voor u aan. Voegt u het klantnummer toe bij de aanvullende gegevens of via een privébericht?

    Met vriendelijke groet,
    Chantal
    Eneco Webcare
  6. Auteur
    Datum
    Hierbij het klantnummer: 13813925-1
    We horen graag wanneer een afspraak gemaakt kan worden.

    Sylvia Veenstra en Eduard 't Hart
  7. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer, mevrouw,

    Er is een reparatieorder aangemaakt. De planning neemt binnen een week contact op voor het maken van een afspraak.

    Met vriendelijke groet,
    Chantal
    Eneco Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen