Opgelost door Eneco: Weigering om uitgevoerde werkzaamheden te specificeren op de nota

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 435636
Gebruiker
W. Scholten
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb door Eneco een rookgasafvoor laten vervangen. Daarvoor had ik een offerte ontvangen en geaccordeerd van 476 euro waarin ook sprake was van het plaatsen van een nieuwe dakdoorvoer en schoorsteenkap.
Bij de uitvoering bleek dat laatste allemaal niet nodig en waren de mannen na 45 minuten (1,5 manuur) en het plaatsen van 1 pijpje klaar. Ik kreeg alsnog een factuur van 365 euro!
Er is in totaal 1,5 manuur besteed (2 man, 45 minuten)
Er is geen nieuwe dakdoorvoer/afvoer slang geleverd en geplaatst
Er is geen nieuwe kap op de schoorsteen geleverd en geplaatst.
Ondanks inmiddels maanden van mailverkeer krijg ik nog steeds geen gespecificeerde nota van Eneco die ik kan vergelijken met de werkelijk uitgevoerde werkzaamheden.
De oorspronkelijke offerte bestond uit 260 euro arbeidsloon, 46 euro voorrijkosten en 170 euro materiaal.
Gezien de 1,5 manuur die zijn besteed en het niet plaatsen van een dakdoorvoer en schhorsteenkap reken ik op maximaal 90 euro arbeidsloon, 46 euro voorrijkosten en 40 euro materiaal.

De oplossing

Ik wil een juiste en gespecificiceerde nota die naar mijn mening niet meer dan 176 euro kan bedragen.

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw, heer Scholten,

    Graag reageer ik op uw klacht van 13 april 2020. Hierin geeft u aan dat u graag een gespecificeerde nota wilt ontvangen voor de werkzaamheden die bij u zijn gedaan voor het vervangen van de rookgasafvoer. Ik kan mij voorstellen dat u duidelijkheid wilt over de nota van 365 euro. U heeft het recht om te weten waar u voor betaalt.

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb uw klacht doorgestuurd naar ons Installatiebedrijf. Zij nemen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling.

    Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Adrie
    Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. Scholten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klacht is doorgestuurd naar een afdeling. Maar juist die afdeling reageert al een half jaar niet. Dus nog helemaal niet opgelost. Update. Gebeld door Eneco. Ze gaan de klacht toch niet doorsturen maar een creditnota maken zodat de factuur uiteindelijk uitkomt op het door mij betekende bedrag. Bedrag ontvangen (na 6 maanden)
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen