Klacht Eneco: Werkt niet mee aan een betaalafspraak

Klachtnummer
# 128416
Gebruiker
Rubio
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Je stuurt als consument netjes een mail waarin je een betaalafspraak wilt maken voor een termijnbedrag. Dit bedrag wilt de consument met het nieuwe termijn bedrag overmaken. Eneco werkt niet mee aan een betaalafspraak en rekent liever € 40 incasso kosten. Reden= het gaat om een voorschotbedrag en geen eindafrekening? Waarom zou je wel alleen mee willen werken bij een eindafrekening?

Begrijp niet waarom ze een consument liever opjagen met extra kosten ipv meedenken met hun klanten en naar een passende oplossing zoeken.

De oplossing

Je beleid wat klantvriendelijker aanpassen.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste Robio,

    Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp dat het u verbaast dat we geen regeling treffen over een termijnbedrag. De reden hiervan is absoluut niet dat we u graag op extra kosten jagen, wel omdat een termijnbedrag een vast bedrag en hier u dus vooraf rekening mee kunt houden. Bij een bijbetaling op een jaar- of eindnota is dit anders omdat dit bedrag vaak onverewacht komt. Daarom treffen we daar wel een regeling over. Overigens brengen we niet direct incassokosten in rekening, u ontvangt altijd eerst een kosteloze eerste herinnering van ons. Helaas voor u kan ik in dit geval dus niets betekenen.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn, Eneco
  2. Auteur
    Rubio
    Datum
    Ik wil geen regeling, maar een betaalafspraak, dan nog is het een zeer klantonvriendelijk beleid. Andere vaste lasten betaal je als consument ook maandelijks, toch zijn deze bedrijven wel ruimdenkend. Het is trouwens RUBIO en geen ROBIO
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste Robio,

    Excuses voor de naamsverwarring. Zowel een regeling als een betaalafspraak zijn echter niet mogelijk bij een achterstand door termijnbedrag(en). Ik vind het vervelend, maar mijn eerdere uitleg blijft van kracht.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn, Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen