Klacht Eneco: Wij hebben een groot zonnenpaneel en leveren ca 300 kWhr netto terug aan Eneco. Eneco weigert ons daarvoor te betalen.

PMPeeters

We zijn een jaar geleden van Nuon naar Eneco overgestapt, vanwege duurzame imago en omdat ons zonnepaneel, waarmee we netto energie terugleveren (dus jaarrekening is negatief) bij Nuon steeds leidde tot gedoe om daarvoor het geld terug te krijgen. In oktober voor het eerst de meterstanden doorgegeven en na twee maanden op de afrekening vastgesteld dat Eneco eigenhandig de door mij opgegeven stand met ongeveer 300 kWuur had verhoogd en ons netto 10 kWuur in rekening bracht. Volgens mij is dat fraude en bovendien, ook al omdat er geen overleg over is, voelt het alsof Eneco ons van fraude of domheid beticht.
Ik heb een heropgave gedaan en tegelijk een klacht ingediend. Daarop is gisteren, 30-12, telefonisch gereageerd met de mededeling dat onze meter niet geschikt is om een en ander te kunnen verrekenen. Wel tips om via energieleveren.nl een gratis slimme meter te krijgen.
Kan Eneco dit zomaar doen en kunnen we zonder kosten overstappen, want verkoper met zonnepaneel geconfronteerd?

Gewoon een rekening voor die bijna 200 kWuur en daarvoor uitbetaald worden, desnoods op het moment dat de nieuwe slimme meter wordt geplaatst.

Eneco
    Geachte heer Peeters,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw onvrede, maar zoals mijn collega reeds heeft aangegeven heeft u nu een zgn. terugdraaimeter. U heeft in dit geval dus een slimme meter nodig zodat de teruglevering alsnog verrekend kan worden. We betichten u overigens absoluut niet van fraude en/of domheid. Om u nog meer informatie te geven heb ik een verzoek ingediend om contact met u op te nemen om het een en ander verder te bespreken. Ik hoop dat het snel opgelost is.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    PMPeeters
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Mijn punt blijft dat we u iets leveren en dat u daar niet betaald. dat hoort niet. Het is ook onzin om onze meter daarvan de schuld te geven want het probleem is uw systeem. Tot een jaar geleden zaten we bij de NUON en die stuurde een creditnota op basis van onze meter. Dus technisch kan dat best maar Eneco heeft duidelijk haar zaakjes niet op orde en pleegt en passant ook nog fraude door opgegeven meterstanden eigenhandig aan te passen.
    Eneco
    Geachte heer Peeters,Ik heb van mijn collega begrepen dat zij inmiddels contact met u heeft gehad. Ik reken erop dat haar uitleg duidelijk was en dat het probleem (snel) opgelost is. Nogmaals bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, verneem ik dat uiteraard graag.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco webcare
    PMPeeters
    Het is ons duidelijk dat Eneco niet in staat is om de netto opbrengst van ons zonnepaneel te vergoeden terwijl alle gegevens daarvoor bij beschikbaar zijn. We blijven dit zeer teleurstellend vinden. Verder telefonisch contact vinden we alleen nog zinvol als Eneco bereid is om iemand te laten bellen die geautoriseerd is om van de interne systemen van Eneco af te wijken want dat is kennelijk nodig om dit op te lossen.
    Eneco
    Geachte heer Peeters,Ik begrijp van mijn collega dat ze de mogelijkheden bekijken. Ik leg uw vraag/verzoek wederom bij ze neer om met u tot een oplossing te komen.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Eneco
    Geachte heer,Ik heb zojuist contact gehad met mijn collega, en ze gaan via een omweg de standen proberen aan te passen. Zij heeft beloofd over uiterlijk twee weken contact met u op te nemen. Ik weet dat het vervelend is, maar ze zijn er hard mee bezig, dus ik hoop dat u ons deze twee weken nog gunt. Bedankt voor uw geduld.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    PMPeeters
    Beste Martijn,Hartelijk dank voor dit bericht. Als dat lukt zijn we er vast tevereden over. Dus we wachten die omweg even af.Met vriendelijke groet,Paul Peeters

Ook een klacht indienen over Eneco?