Opgelost door Eneco: Zonder mijn medeweten om bij Innova Energie

content Opgelost
E.J. Boogaard

Ik zat bij Eneco, ben toen overgestapt naar Innova Energie, maar krijg een tijdje later een aanbod van Eneco. Nu heeft Vattenfall de energielevering overgenomen van Eneco, buiten mijn medeweten om. Dat neem ik Eneco zeer kwalijk, want ondanks het feit, dat Innova Energie mijn energieleverancier is, loopt mijn contract gewoon door bij Eneco, en is men bij Eneco geenzins van plan om mijn probleem op te lossen.
Weliswaar heeft Vattenfall de fout hersteld, maar zit door het achterbakse gedrag bij Eneco weer bij Innova Energie, en moet ik nu dubbele kosten betalen.

Dat Eneco hier iets mee gaat doen

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat u zonder medeweten bent overgestapt naar een andere leverancier.
    Heb je al contact opgenomen met Innova Energie om informatie te vragen hoe ze u hebben aangemeld?

Geachte heer of mevrouw,
    inmiddels ben ik erachter, dat u mijn verkeerde EAN-codes heeft, want de EAN-codes, die ik heb opgevraagd zijn anders dan de EAN-codes, die bij mij in de Eneco app staan. Want deze EAN-codes behoren toe aan Kijkduinstraat 31 huis, waar op dit moment verbouwd en gerenoveerd wordt. En daarvoor is waarschijnlijk een leegstandscontract aangevraagd. En daardoor is het termijnbedrag zo hoog. Zou u dit willen aanpassen en mij een creditnota sturen. Want volgens Liander zit ik op grond van de EAN-codes, die ik bij hun heb opgevraagd bij Innova Energie. En je kan per adres maar 1 energieaanbieder tegelijk hebben.
    Want op het contract, wat ik van u kreeg stond achter mijn adres op de Kijkduinstraat 31 geen toevoeging van 3 hoog, wat wel zou moeten. Daarom is Kijkduinstraat 31 huis als adres genomen. Als het goed is, heb ik naar de klantenservice een email gestuurd met mijn bevindingen.
    Ik hoor graag uw reactie.
    Eneco
    Fijn dat het nu duidelijk is hoe de situatie is ontstaan, dan kunnen we snel werken naar een oplossing.
    Kunt u uw klantnummer doorsturen? Dan kijk ik mee wat de status nu is en of er al actie is ondernomen om dit voor u op te lossen.

Groet,
    E.J. Boogaard
    Mijn clientnummer is 41121590.
    Eneco
    Bedankt voor het doorgeven. Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en dat de verkeerde aanmelding is teruggedraaid. Excuses voor het ongemak en alle verwarring die is ontstaan.

E.J. Boogaard
Als het oude contract wordt teruggedraaid en ik de kosten van het contract, dat ten onrechte op mijn naam staat worden vergoed.

Ook een klacht indienen over Eneco?