Opgelost door Eneco: Zonder mijn medeweten om bij Innova Energie

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 422827
Gebruiker
E.J. Boogaard
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik zat bij Eneco, ben toen overgestapt naar Innova Energie, maar krijg een tijdje later een aanbod van Eneco. Nu heeft Vattenfall de energielevering overgenomen van Eneco, buiten mijn medeweten om. Dat neem ik Eneco zeer kwalijk, want ondanks het feit, dat Innova Energie mijn energieleverancier is, loopt mijn contract gewoon door bij Eneco, en is men bij Eneco geenzins van plan om mijn probleem op te lossen.
Weliswaar heeft Vattenfall de fout hersteld, maar zit door het achterbakse gedrag bij Eneco weer bij Innova Energie, en moet ik nu dubbele kosten betalen.

De oplossing

Dat Eneco hier iets mee gaat doen

5 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Wat vervelend dat u zonder medeweten bent overgestapt naar een andere leverancier.
    Heb je al contact opgenomen met Innova Energie om informatie te vragen hoe ze u hebben aangemeld?

    Met vriendelijke groet,
    Whitney
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    E.J. Boogaard
    Datum
    Geachte heer of mevrouw,
    inmiddels ben ik erachter, dat u mijn verkeerde EAN-codes heeft, want de EAN-codes, die ik heb opgevraagd zijn anders dan de EAN-codes, die bij mij in de Eneco app staan. Want deze EAN-codes behoren toe aan Kijkduinstraat 31 huis, waar op dit moment verbouwd en gerenoveerd wordt. En daarvoor is waarschijnlijk een leegstandscontract aangevraagd. En daardoor is het termijnbedrag zo hoog. Zou u dit willen aanpassen en mij een creditnota sturen. Want volgens Liander zit ik op grond van de EAN-codes, die ik bij hun heb opgevraagd bij Innova Energie. En je kan per adres maar 1 energieaanbieder tegelijk hebben.
    Want op het contract, wat ik van u kreeg stond achter mijn adres op de Kijkduinstraat 31 geen toevoeging van 3 hoog, wat wel zou moeten. Daarom is Kijkduinstraat 31 huis als adres genomen. Als het goed is, heb ik naar de klantenservice een email gestuurd met mijn bevindingen.
    Ik hoor graag uw reactie.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Fijn dat het nu duidelijk is hoe de situatie is ontstaan, dan kunnen we snel werken naar een oplossing.
    Kunt u uw klantnummer doorsturen? Dan kijk ik mee wat de status nu is en of er al actie is ondernomen om dit voor u op te lossen.

    Groet,
    Whitney
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    E.J. Boogaard
    Datum
    Mijn clientnummer is 41121590.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Bedankt voor het doorgeven. Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en dat de verkeerde aanmelding is teruggedraaid. Excuses voor het ongemak en alle verwarring die is ontstaan.

    Met vriendelijke groet,
    Whitney
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.J. Boogaard
Datum
Uiteindelijke oplossing
Als het oude contract wordt teruggedraaid en ik de kosten van het contract, dat ten onrechte op mijn naam staat worden vergoed.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen