Klacht Eneco: zowel Eneco als Tempus behandel de klacht niet adequaat.

roelofsen

9.12.2011. boiler en fan gekocht 2048 euro. 2 jaar garantie. mei 2013. tech.dienst gebeld. slangen hangen erbij. tape losgelaten. TD zegt. ik zie geen fan. bel u terug. moet dan nog doen. heb zelf toen nieuw tape eromgedaan plus stalen ringen. 27.5.2013 uitgebr.brief gezonden aan tempus. reactie.nee. 24.6. gebeld. wordt teruggebeld. 25.6. wordt gebeld. komt offerte 1 mnd voor afloop dec. 2013. NIET DUS. 17.12.2013. aan eneco klacht. krijgen e mail terug. nemen zo snel mogelijk contact op. Niet dus . jan. 2013. Tempus nog maar eens gebeld. mevrouw aan de telefoon meldt dat brief niet op PC staat. corresp. adres van mij onbekend. staat notabene op factuur. lev.adres opgegeven Zanglijsterstraat 65. rotterdam. toen kon ze het wel vinden, maar geen opdracht tot het maken van een offerte. jan. 2013. zal het doorgeven. Niks gehoord tot heden 7.1.2013.
Tempus. klant 300001

de boiler en fan moeten nagekeken worden. er moet op korte termijn een serv. abonnement worden opgezonden. er moet voortaan aktie worden ondernomen na een telefoontje een
e mail of een brief. zowel eneco als tempus laten het hier behoorlijk afweten.

Eneco
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw onvrede goed als afspraken niet worden na gekomen, zoals u schrijft. Ik ga het uitzoeken en zorg ervoor dat er nog deze week contact met u wordt opgenomen door het Installatiebedrijf. Mijn excuses voor de overlast.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    roelofsen
    Eneco .Tempus .onbetrouwbaar. zo ervaren wij het. op de nota : bij koop 2 jaar gar. serv. onderhoud. voor dec. 2013 zou er een serv.onderh. contract komen. dus niet. nu wordt telf verteld dat wij 5 jaar garantie en onderhoud zouden hebben. het was verlengd. nooit medegedeeld. niet per brief/ e mail. men wil geen onderhoud verlenen omdat dat alleen gebeurt in combinatie met Cverwarm. bij aankoop is dat niet verteld en ze wisten toen al dat er blokverw. was..
    Eneco
    Geachte heer, mevrouw,Is het zinvol als mijn collega van het installatiebedrijf nogmaals contact met u opneemt? Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    roelofsen
    ze mogen best contact met ons opnemen maar ontwijkende flutverhalen daar hebben we er genoeg van gehad bij Eneco en Tempus. jullie moeten gewoon nakomen wat op de rekening staat en wat dus na betaling is overeengekomen. de fan moet schoongemaakt worden en nagekeken. jullie waren razendsnel om een installie te verkopen en te plaatsen, maar daarna was tempus nergens meer toe bereidt. ook brieven worden niet door tempus beantwoordt, wel enige weken daarna een loze kreet per telefoon.
    roelofsen
    u schrijft mij vandaag dat de klacht is afgehandeld. dat is niet waar. op mijn laatste reactie is door eneco en tempus nog niet gereageerd. dus van waar uw schrijven 'afgehandeld geen reactie klager.' zie boven. zeker gereageerd.
    Eneco
    Geachte heer, mevrouw, Ik ga het nogmaals onder de aandacht brengen van het Installatiebedrijf om contact met u op te nemen.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Eneco
    Ik begrijp van mijn collega dat ze uw vraag uitgbereid heeft beantwoord en uitleg heeft gegeven. Zij heeft u aangegeven dat u 5 jaar garantie heeft op de boiler en machanische ventilatie. Na deze 5 jaar (in 2016) krijgt u automatisch een abonnement thuis gestuurd voor de boiler, het is dan aan u of u hier gebruik van wenst te maken. Op de mechanische ventilatie sluiten we geen abonnement af, alleen in combinatie met een CV-ketel. U heeft echter geen CV-ketel, maar blokverwarming. Ik vind het heel spijtig dat u het gevoel heeft dat we u niet helpen, maar dit is hoe de zaken ervoor staan en wat de afspraken zijn. Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    roelofsen
    eneco en tempus blijven er omheen draaien. ik het niets te maken met een cv contract. men wist van te voren dat er blokverwarming was maar men wilde graag leveren. we werden ook voorgelogen dat er een contract zou komen voor de vervaldatum. we gaan zelf een betrouwbaar bedrijf inschakelen die de fan schoon maakt en wel een overeenkomst na komt die op de rekening zet: bij koop 2 jaar garantie service en onderhoud. een fan behoeft ook onderhoud. Eneco en Tempus moeten zich dood schamen.