Klacht Energie Bespaar Kozijnen: Conflict terugbetalen aanbetaling niet geleverde en gemonteerde kunsstofkozijnen.

Irene Boos

Op 14 juli 2020 hebben wij een contract afgesloten met een bedrijf dat o.a. kunststofkozijnen levert en monteert in Enschede. Op 2-9-2020 zijn de exacte metingen gedaan en hebben wij de aanbetaling van € 10.925,00 direct gedaan. Levering en montage zou volgens afspraak in maart 2021 plaatsvinden. Tot aan maart hebben wij niets meer vernomen en hebben wij contact gezocht met het bedrijf. Het contract was volgens zeggen “on hold” gezet en de reden hiervoor was niet duidelijk. Dit zou de medewerker uitzoeken en bij ons terugkomen. Wij vernamen vervolgens niets meer totdat wij zelf weer contact zochten. Vele pogingen telefonisch, maar ook verhaal via een juridische adviseur hebben niets opgeleverd. Zoals het bij wet geregeld is, hebben wij het contract via een aangetekend schrijven en via de mail ontbonden. In de algemene voorwaarden van EBK is een clausule opgenomen dat een contract na 9 maanden ontbonden mag worden door de klant, indien het bedrijf haar verplichtingen niet nakomt. Na een telefoontje had het bedrijf beterschap beloofd en zou binnen twee weken reageren. Toen er ook dan binnen de aangegeven termijn geen reactie was, hebben wij via de mail laten weten dat wij het ontbinden van het contract continueren en of ze onze aanbetaling wilden terugstorten. Wederom geen reactie, waardoor wij op 14 juni 2021 een onaangekondigd bezoek hebben gebracht aan het bedrijf in Enschede. Ons doel was ons geld terug gestort krijgen, maar de directeur in kwestie heeft ons laten weten dat hij dat geenszins van plan is en dat wij het tot een juridische kwestie mogen laten komen. Zijn er mensen met dezelfde soort ervaring dan komen wijn graag met jullie in het contact.

Akkoord gaan met ontbonden contract en aanbetaling terug storten.
EBK weigert het betaalde voorschot van ruim €10.000 terug te betalen, terwijl ze de kunsstofkozijnen niet kunnen leveren en monteren. Met mij zijn er vele gedupeerden die betaalde voorschotten of totale bedragen niet terug krijgen voor niet nakomen van de leveringsverplichting. Op de website staat betalen na levering, maar bij maatopname wordt de helft van het bedrag als voorschot geeist.

Wij vinden dat Energie Bespaar Kozijnen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Energie Bespaar Kozijnen?