Klacht Energie Controle Europa (ECE): geen inzicht in maandelijksverbruik + energiebelastingskorting wordt niet door berekend in de kosten

Sbewoner

Eindejaarsafrekening voldoet niet aan wettelijke eisen. Er wordt geen inzicht gegeven op werkelijk verbruik per maand. ECE geeft daar geen toelichting over en weigert op te reageren. Ze sturen jaarverbruik met een jaar bedrag op zonder toelichting. Daarnaast is de energiebelastingskorting niet toegepast voor 2019. Na aandringen en meerdere mails heeft ECE alleen voor de tweede helft van 2020 gedeeltelijk energiebelasting toegepast. Voor alle andere jaren behoud ECE energiebelastingskorting voor zichzelf. Op de website wordt wel aangegeven dat men inzicht krijg in huidige verbruik maar echter is dit niet het geval (website mis-informeert de consument). Tevens, is overstappen niet mogelijk omdat zij de infrastructuur zodanig hebben opgezet dat voor andere leveranciers onmogelijk wordt gemaakt waardoor de verbruiker word verplicht tot afname van energie bij ECE. ECE heeft zijn eigen monopolie opgezet.

ECE moet duidelijkheid geven over maandelijks verbruik incl duidelijk overzicht van bereken van de kosten. Daarnaast ook de energiebelastingskorting toepassen voor alle jaren en niet over een deel dat voor hun goed uitkomt.
ECE is 3x zo duur in vergelijking tot andere energieleveranciers. Dit komt doordat niet alle voordelen worden doorberekend aan de verbruiker. ECE behoud dat voor zichzelf.
Infrastructuur open zetten voor andere leveranciers. Consument heeft recht om te kiezen voor een BETERE en GROENE energie.

Energie Controle Europa (ECE)
    Beste S. Bewoner,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. ECE hecht veel waarde aan de mening van onze klanten en stellen uw reactie dan ook erg op prijs.

Ons beleid is dat wij niet op individuele klachten en- of opmerkingen reageren via webfora of klachtensites.
    Graag willen wij u uitnodigen om contact met ons op te nemen via 085 – 401 97 30 of info@energie-controle.nl zodat wij uw klacht / opmerking rechtstreeks met u kunnen bespreken om tot een goede oplossing te komen.

Ook een klacht indienen over Energie Controle Europa (ECE)?