Klacht Energie in Huis: In ruim 1,5 jaar geen enkele besparing met warmtepomp

sad Niet opgelost
F.H. Groen

In juni 2017 is bij mij door Energie in Huis, Amsterdam, geïnstalleerd de warmtepomp Elga 304 van Techneco. De warmtepomp zou een besparing opleveren van 70% op mijn gasverbruik.
De jaarafrekening in september 2017 leverde de schrikbarende ontdekking op dat er geen enkele besparing is gerealiseerd op mijn gasverbruik. Op 26-09-2018 heb ik hierover mijn beklag gedaan bij Energie in Huis. Na diverse rappels per mail en telefonische contacten is dan uiteindelijk Techneco ingeschakeld om het systeem te controleren.
Op de dag van controle, 03-12-2018, heb ik vanaf 15.30 uur een besparing op het gasverbruik bereikt van 51%. Bijzonder hoopgevend, maar de volgende dagen is er weer geen enkele besparing.
Na enkele dagen heb ik hierover Techneco gebeld, die verklaarden dat het systeem diverse dagen nodig heeft om zich in te stellen op de situatie na controle. Overigens wel in tegenspraak met de op de dag van controle bereikte besparing van 51%, waarvoor ik geen verklaring heb gekregen.
Op 19-12-2018 heb ik Techneco gebeld over de nog steeds niet bereikte besparing op mijn gasverbruik. Op verzoek van Techneco heb ik diezelfde dag aan hen een uitgebreide mail verzonden met mijn ervaringen en een overzicht van het gasverbruik in de afgelopen periode en het verbruik zonder warmtepomp onder vergelijkbare omstandigheden.
Daar ik geen enkele reactie heb ontvangen, heb ik op 07-01-2019 Techneco hierover gebeld, waarna mij is verzocht de mail nogmaals te verzenden.
Op 08-01-2019 heb ik van Techneco de mail ontvangen, waarin zij van mening zijn dat de warmtepomp correct functioneert en vermoeden dat de oorzaak mogelijk in het afgiftesysteem zit. Hiervoor hebben zij Suniverse, behorend tot dezelfde organisatie als Energie in Huis, verzocht dit ter hand te nemen.
Na van Suniverse niets vernomen te hebben, heb ik hen zelf gebeld op 11-01-2019 en de situatie uitgelegd. Maar van de hoopgevende toezegging dat het probleem zou worden opgelost en ik ter zake geïnformeerd zou worden, is tot dusver totaal niets terecht gekomen.
Vervolgens heb ik Suniverse vier keer gebeld, maar de persoon in kwestie was niet bereikbaar en ik zou worden teruggebeld, dat nooit is gebeurd.
Het is om compleet moedeloos te worden. De hele investering in de warmtepomp heeft geen enkele kostenbesparing opgeleverd. Al met al betekent dit dat ik wel een bedrag van € 1.746 ben mis gelopen!!

Na mijn beklag over de niet gehaalde besparing van 70% op mijn gasverbruik heb ik hierover op 25-09-18 mijn beklag gedaan. Nu, 4 maanden verder is er nog steeds niet tot een besparing op het gasverbruik gekomen. Dit moet nu eindelijk eens worden opgelost.

Wij vinden dat Energie in Huis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

F.H. Groen
Vanaf 25-09-2018 zijn er 30 telefonische en emailcontacten over de warmtepomp geweest, maar ondanks alle toezeggingen is het probleem dat de warmtepomp totaal geen besparing op het gasverbruik heeft, nog geen enkele oplossing om tot de voorgestelde gasbesparing van 70% te komen

Ook een klacht indienen over Energie in Huis?