Wij vinden dat Energie Transparant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Energie Transparant: Een overeenkomst aangaan door een druk op een knop zonder de mogelijkheid van nader beraad.
Details
Klacht
Vandaag, 17 juli 2018, werd ik gebeld door Energie Transparant, met de aankondiging dat zij mijn energieverbruik met 15 % zouden kunnen verlagen. Ze moesten nog wat gegevens hebben om dat te realiseren. Ik ben zo dom geweest om die gegevens te veeschaffen. Vervolgens kreeg ik een mailtje dat grotendeels onleesbaar was op mijn telefoon, met aan het eind een knop waar ik op moest drukken. Toen bleek ik een overeenkomst te hebben ondertekend, waarbij zij, in mijn naam, overeenkomsten mogen sluiten met energiebdrijven. Dat wil ik niet. Maar er is nergens een termijn vermeld waarop ik nog kan terugkomen op deze overeenkomst. Is het niet zo dat er wettelijk nog 7 dagen na het aangaan van zo'n overeenkomst de mogelijkheid bestaat om die ongedaan te maken?Is het überhaupt rechtsgeldig om zulke overeenkomsten aan te gaan door een druk op een knop?
Gewenste oplossing
Overeenkomst ongedaan maken.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.