Klacht Energie Transparant: Een overeenkomst aangaan door een druk op een knop zonder de mogelijkheid van nader beraad.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 313186
Gebruiker
P.G.M Lemmens-Breukels
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Vandaag, 17 juli 2018, werd ik gebeld door Energie Transparant, met de aankondiging dat zij mijn energieverbruik met 15 % zouden kunnen verlagen. Ze moesten nog wat gegevens hebben om dat te realiseren. Ik ben zo dom geweest om die gegevens te veeschaffen. Vervolgens kreeg ik een mailtje dat grotendeels onleesbaar was op mijn telefoon, met aan het eind een knop waar ik op moest drukken. Toen bleek ik een overeenkomst te hebben ondertekend, waarbij zij, in mijn naam, overeenkomsten mogen sluiten met energiebdrijven. Dat wil ik niet. Maar er is nergens een termijn vermeld waarop ik nog kan terugkomen op deze overeenkomst. Is het niet zo dat er wettelijk nog 7 dagen na het aangaan van zo'n overeenkomst de mogelijkheid bestaat om die ongedaan te maken?
Is het überhaupt rechtsgeldig om zulke overeenkomsten aan te gaan door een druk op een knop?

Gewenste oplossing

Overeenkomst ongedaan maken.
Geboden oplossing
Twee dagen nadat we door middel van een aangetekende brief de overeenkomst met Energie Transparant hadden geprobeerd op te zeggen, kregen we die brief ongeopend terug. Energie transparant was vertrokken van het adres dat in hun Algemene Voorwaarden staat. Een zoektocht via Google leverde echter een nieuw adres op. We waren niet van plan om weer 8,60 euro aan een aangetekend schrijven te besteden, en hebben in plaats daarvan een e-mailbericht verstuurd. Daarin hebben we duidelijk gemaakt dat wat ons betreft de overeenkomst is opgezegd. We hebben immers aan de Algemene Voorwaarden voldaan. Dat die niet overeenkomen met de werkelijkheid, is niet onze schuld. We hebben tevens aangekondigd dat we eventuele afschrijvingen door Energie Transparant van onze bankrekening via een machtiging, zouden storneren. Dat was een week geleden. Energie Transparant heeft nog niet gereageerd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Energie Transparant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    P.G.M Lemmens-Breukels
    Datum
    Het gaat in deze klacht om mijn man: W.J.M. Lemmens. Die is deze overeenkomst aangegaan.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Energie Transparant?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen