Wij vinden dat Energie Transparant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Energie Transparant: Energie Transparant verspreidt aantoonbaar leugens om consumenten over te halen
Details
Klacht
Ik werd telefonisch benaderd om 'tariefverlagingen door te voeren voor mij als zakelijke gebruiker'. Wat volgde waren enkel leugens over de aard van het telefoontje en het voordeel voor mij:
- Ik zou kunnen profiteren van een lager tarief omdat de overheid de transportkosten van energie voor ondernemers zou hebben geschrapt;
- Energie Transparant was ingeschakeld door 'een aantal grote energieleveranciers' om deze korting door te berekenen. Immers, deze maatschappijen 'zouden toch niet zelf al hun klanten gaan bellen'.
- De naam Energie Transparant werd in het geheel niet genoemd aan de telefoon, in plaats daarvan werd er gesproken over COVO, ofwel het 'Collectief van Ondernemers, voor Ondernemers'.
- Ik hoefde geen overeenkomst met Energie Transparant hoefde aan te gaan en ik bij mijn eigen energieleverancier zou blijven;
- Ik moest binnen enkele uren op de toegestuurde link klikken omdat 'anders de medewerkers van weet ik veel wie mijn account zouden hacken en zelf de korting zouden opstrijken'. Ik had dus maar een paar uur bedenktijd.
- Ik hoefde niets te ondertekenen, alleen maar bevestigen dat mijn gegevens juist waren.
En wat volgde per mail: een Samenwerkingsovereenkomst Energie Transparant & COVO. Zie hiervoor de bijlage. Met andere woorden:
- Ik ga WEL een overeenkomst aan met ET (zelfs voor 5 jaar!) en blijf NIET bij mijn eigen leverancier. Tenminste niet na afloop van mijn huidige contract.
- De overheid heeft helemaal niets geschrapt, niets over te vinden;
- Als je googled op COVO komt er niets naar voren, dat collectief bestaat dus niet;
- De link is helemaal niet een paar uur geldig, want na een paar dagen kreeg ik gewoon een herinnering;
- Ik hoefde niet te klikken om mijn gegevens te bevestigen, maar om direct de overeenkomst aan te gaan.
Dus, dit is simpelweg misleiding en bedrog door het verstrekken van foutieve informatie. En door aan te geven dat je snel moet reageren voer je de druk op om toch te gaan klikken. Via internet kwam ik erachter dat er al een paar mensen ingetuind zijn en nu aan een 5-jarig contract vastzitten.
Gewenste oplossing
Dat het bedrijf stopt met het op deze manier misleiden en bedriegen van potentiële klanten om ze over te halen tot het ondertekenen van een 5-jarig contract.Bijlagen
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.