Opgelost door Energiedirect.nl: Aanbod klopt van geen kanten

angry Opgelost
Linke

jaarafrekening 2020 klopt niet

Ik heb op een augustus 2019 een nieuw contract afgesloten bij energie direct voor 99 euro per maand op het gebruik van 200 kWh stroom en 2000 m2 gas en zou 3800 kWh terug leveren.
Ik betaalde 160 euro voorschot per maand dus 61 euro teveel.
Ik heb verbruikt 376 kWh stroom en 1885 m2 gas .
Nu heb ik terug ontvangen 309,95 euro in plaats van ongeveer 732 euro.
Ik heb hier over gebeld en gemaild op 3-8-2020 maar krijg geen antwoord .

Energiedirect.nl
    Goedemiddag!

Ik vind het jammer voor je dat de jaarrekening anders uitvalt dan gedacht.. Echter kan aan de rekening zelf niet veel veranderd worden.

Ten eerste geef je aan dat je eigenlijk een termijnbedrag van €99 moest betalen, dit bedrag moet €109 zijn zoals de foto die je stuurde. Hierin staat dat €109 het voorgestelde termijnbedrag is. Daarnaast heb je nu een simpele rekensom gemaakt waarbij je het 'teveel betaalde bedrag' maal één jaar doet. Bij een jaarrekening komen nog meer kosten etc. bij kijken dus vandaar dat het bedrag ook anders uitvalt dan je dacht.

De uitbetaling is nog steeds een mooi bedrag van €309,95. Dit is ook zeker niet verkeerd, toch? Als er verder niets mis is met de meterstanden dan ben ik bang dat ik weinig voor je kan doen zoals mijn collega aan de telefoon al eerder heeft verteld.

Groetjes,
    Webcare energiedirect.nl

Linke
Waardeloos

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?