Klacht Energiedirect.nl: contractbreuk, geen reactie op mails en totaal onbereikbaar. de chatbot is pure shit.

Y.E. Mulder

hoe kan het dat mijn contract op 11september 2022 afliep en dat ik sinds1april al variabele energie prijzen moet betalen
ik heb een email ontvangen dat mijn energie prijzen pas na 11 september zouden veranderen
ik heb energiedirect 3 emails gestuurd maar krijg geen reactie gevoel van oplicyer

dat het bedrijf contact opneemt met ons en alles terug zet

Goedemorgen,

Het is erg druk, hierdoor zijn we nog niet aan jouw e-mail toegekomen. Excuses voor het ongemak.

Ik ben direct in je gegevens gedoken en ik zie dat jouw contract toen der tijd op 12 september 2019 is gestart. Ik zie dan ook dat jouw variabele contract per 12-09-2022 zijn gestart. Waar zie jij dat jij sinds 1 april al variabele tarieven zou hebben? Dit is bij ons namelijk niet van toepassing!

Ik hoor graag van je.

Groetjes team Webcare.
    Y.E. Mulder
    In reactie op uw antwoord het volgende:
    Op de maandelijks e-mails aangaande het verbruik staan vanaf april steeds verschillende energieprijzen.
    bijvoorbeeld:
    april: 80m3 gas €89,45
    mei: 8 m3 gas €28,23
    juni 4m3 gas €24,15
    juli: 9m3 gas €26,18
    augustus: 6 m3 gas €23,90
    september 9 m3 gas €39,85 vanaf 11 september nieuw contract

We zijn nog eens verder teruggegaan in de tijd en hieruit blijkt dat er naar onze mening niet met een vaste gasprijs wordt gewerkt. We hadden een contract voor drie jaar met vaste tarieven. (contractduur van 11 september 2019 tot 11 september 2022)

Zie ook de brief (geupload) waarin dit staat vermeld.

Voorts maak ik grote bezwaren tegen deze wijze van communiceren. Direct telefonisch overleg met een medewerker is de enige wijze waarop je dit soort zaken kunt oplossen om te voorkomen dat je in een eindeloze mailwisseling terecht komt.

Ik wil derhalve weten welke tarief u de afgelopen drie jaar heeft gehanteerd. Als dat niet 1 vast tarief betrof dan heeft u zich niet aan het contract gehouden.

Daarnaast wil ik graag direct (telefonisch) contact met een van uw medewerkers.

vr.gr.
    Y.E. Mulder-vd Meer
    Kramerstraat 40
    9731 MK Groningen
    M: 0654918023

Goedemiddag,

Zojuist heb ik je (anoniem) gebeld. Helaas heb ik je niet te pakken gekregen.

Je geeft aan dat er verschillende kosten worden benoemd in de energierapporten. In deze kosten zitten ook de vaste leveringskosten en netbeheerskosten. Deze kosten zijn per dag. Dit geldt echter ook voor stroom.

Daarnaast zet je met een overeenkomst de variabele leveringskosten en vaste leveringskosten vast. De belastingen, toeslagen en netbeheerkosten veranderen 2 maal per jaar en deze worden door de overheid bepaald.

Mocht je nog behoefte hebben aan een telefoongesprek is dat zeker mogelijk! Wanneer komt het uit?

Ik hoor het graag van je.

Groeten,
    Team Webcare energiedirect.nl
    Y.E. Mulder
    U kunt mij nu op elk moment bellen
    vr.gr.
    Yfke Mulder vd Meer
    Goedemiddag,

Fijn dat ik je telefonisch heb gesproken! Zoals afgesproken heb ik de berekening van het energierapport per mail toegestuurd. Ik vertrouw erop het nu iets duidelijker is hoe wij de kosten berekenen. Mocht je nog vragen hebben dan mag je altijd een mail sturen.

Groetjes,
    Danisha

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?