Klacht Energiedirect.nl: CREATIEF BOEKHOUDEN - DEEL 3

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 145446
Gebruiker
FM
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Ik hoop dat de bezoekers van Klachtenkompas, die de moeite willen nemen om de vorige reacties te bekijken, door hebben wat de “werkwijze” van Energiedirect.nl is en hoe er met klanten wordt omgegaan.
- Bij de aanmelding een extra korting van € 50,00 toegezegd, omdat de site van Energiedirect.nl niet goed werkte, NOOIT gekregen.
- Foute jaarafrekening, welkomstpremie niet gekregen. Dit is later wel gecorrigeerd.
- Verwarrende eindafrekening, opmerking van Energiedirect.nl zelf, 14 maanden klant => 15 maanden betaald.

De oplossing

Als Energiedirect.nl een professioneel en betrouwbaar ingesteld bedrijf zou zijn dan werd in een geval als deze eerst geprobeerd te achterhalen wat er eventueel
mis is gegaan dat bepaalde klanten een dergelijke melding toch ontvangen om direct daarna aan een oplossing/regeling met de klant te werken.

8 reacties

  1. Auteur
    FM
    Datum
    Door een eigen fout van Energiedirect.nl (blijkbaar) heb ik tijdens mijn aanmelding een melding ontvangen dat ik een extra korting zou krijgen van € 50,00.
    (ik heb het bewijs daarvan in mijn bezit). Elk professioneel en betrouwbaar ingesteld bedrijf zou in zo’n geval eerst proberen te achterhalen wat er eventueel
    mis is gegaan dat bepaalde klanten een dergelijke melding toch ontvangen om direct daarna aan een oplossing/regeling met de klant te werken.
  2. Auteur
    FM
    Datum
    Energiedirect.nl gaat echter heel anders te werk, de ene smoes na de andere, allemaal uit de lucht gegrepen. Met de laatste reacties alleen maar dezelfde
    opmerking dat dit niet voor mij bestemd was. ENERGIEDIRECT.NL........ALS IETS NIET VOOR MIJ BESTEMD IS MOET U ZORGEN DAT IK DIE MELDING NIET KRIJG!!!

    Allemaal Awards en positieve ervaringen van klanten volgens de eigen site..........wel heel erg selectief vermeld.
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste klant,

    Op het moment dat je klant werd bij ons, via PriceWize, hadden wij op onze eigen website een aanbieding van € 50,- energietegoed bij het afsluiten van een contract.

    Omdat de website er dat weekend uit lag, en klanten niet konden aanmelden via ONZE website, zouden ze geen € 50,- energietegoed krijgen. We hebben de site destijds aangepast met het volgende bericht: "Wat leuk dat je klant wilt worden. Sorry, we werken dit weekend hard aan verdere verbeteringen van energiedirect.nl. Deze is daardoor niet volledig beschikbaar. Als je maandagochtend 26 mei belt naar 0900-3347328*, ontvang je € 50,- extra korting op onze lage energietarieven."

    Dit geldt voor klanten die via onze website klant worden.
    Jouw eigen aanmelding via PriceWize heeft niets te maken met een aanmelding op onze website. In plaats van de € 50,- die wij aanbieden, heb je € 158,- gekregen omdat je je bij PriceWize hebt aangemeld.

    Met vriendelijke groet,

    Ron
  4. Auteur
    FM
    Datum
    Nu eindelijk een duidelijkere toelichting over de melding die ik gekregen heb na de vele onzinnige en inhoudsloze reacties en smoezen op mijn eerdere berichten .
    Blijft echter wel het feit dat, zoals ik al meerdere keren heb gemeld, ik tijdens de aanmelding via PriceWize werd doorgeleid naar de site van Energiedirect.nl om de van toepassing zijnde Voorwaarden voor het nieuwe contract te bekijken en downloaden.
  5. Auteur
    FM
    Datum
    Als ik dan de melding krijg, zoals u aangeeft, en ZONDER ENIG VOORBEHOUD OF VOORWAARDE waardoor deze voor mij niet van toepassing zou zijn, dan mag en zelfs moet ik daarvan uit kunnen gaan dat deze ook daadwerkelijk voor mij geldt.
    Bovendien ben ik daar tijdens het telefonisch onderhoud de daarop volgende maandagochtend, het enige telefoontje wat ik met u heb gehad, ook niet door u op gewezen!!!
    Dus nogmaals....ALS IETS NIET VOOR MIJ BESTEMD IS MOET U ZORGEN DAT IK DIE MELDING NIET KRIJG!!!
  6. Auteur
    FM
    Datum
    Als dat dan wel gebeurt dan dient u dit na te komen!
    Als er bij Energiedirect iets niet goed gaat of fout gaat dan kunt u niet blijven volhouden dat de klanten niet krijgen wat hen is toegezegd.
  7. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste klant,

    Zoals mijn collega in een eerder bericht heeft uitgelegd komt u niet in aanmerking.

    U hebt immers een hogere korting/energietegoed ontvangen. Mijn excuses dat u dit vervelend vind.

    Met vriendelijke groet,

    Rick

  8. Auteur
    FM
    Datum
    Onprofessioneel bedrijf dat klanten misleid!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
FM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen