Met dit antwoord neem ik geen genoegen en in het bovenstaande verslag is ook nog wat weggelaten. Hieronder mijn antwoorden.
1) In het telefoongesprek is gedreigd met naheffing als zou blijken dat de oude meter kapot was en te weinig heeft aangegeven. Het heeft er alle schijn van, dat Energiedirect onder dreiging van financiële naheffing en exorbitante kosten onder haar verantwoordelijkheid om geleverd gas correct af te rekenen probeert uit te komen.
2) Energiedirect is eindverantwoordelijke voor een juiste levering en afrekening van het geleverde gas. Het zonder enige bemiddeling afschuiven naar de netbeheerder lijkt alleen een poging om onder deze verantwoordelijkheid uit te komen. Ik heb een overeenkomst met Energiedriect en niet met de netbeheerder.
3) Het heeft er alle schijn van dat Energiedirect probeert te profiteren van een kapotte gasmeter, die te veel aangeeft door mij als klant ervan te weerhouden een controle te laten uitvoeren.
4) Op mijn argumentatie wordt niet ingegaan. Het enige wat ik te horen krijg is Stedin zegt dat er geen reden is om aan te nemen, dat de gasmeter slecht functioneert. In het telefoongesprek geeft Energiedirect nog aan, dat de netbeheerder Stedin alleen aanneemt, dat de gasmeter mogelijk defect zou zijn als er duizenden kubieke meters te veel worden aangegeven. Persoonlijk vind, dat als ik 500 kubieke meter te veel moet afrekenen dat een substantiële aanslag is op mijn financiën en natuurlijk een makkelijke winst voor Energiedirect.
5) Energiedirect gaf eveneens aan, dat zij zelf niet naar het verbruiksoverzicht heeft gekeken. Dit overzicht geeft duidelijk aan, dat het verbruik precies vanaf het moment van de installatie van de nieuwe slimme meter is verdrievoudigd. In mijn ogen een grove omissie in de verantwoordelijkheid, die Energiedirect in deze heeft. Die verdrievoudiging is een aannemelijke reden voor het slecht functioneren van de gasmeter en een motief om de gasmeter te (laten) controleren voor een ieder, die daar verantwoordelijk voor is. En dit zonder dit af te wentelen op een de klant. Een klant, die in wezen behulpzaam is bij het in stand houden van een goed werkend gasnetwerk. Het is simpelweg een organisatorische taak.
6) Uit het telefoongesprek bleek ook, dat er door de netbeheerder wordt uitgegaan van een gemiddeld gasverbruik per huishouden. Ik woon alleen in een kleine flat en probeer zo zuinig mogelijk te doen met gas. Eenmaal koken per 3 of 4 dagen en de verwarming laag. Daar past geen gebruik van meer dan 1500 kubieke meter per jaar bij. Ik ben geen gemiddeld huishouden.
7) Mogen mij nog meer argumenten te binnen schieten, dan zal ik deze in het proces van het traineren door Energiedirect van het in stand houd van een juiste afrekening van het geleverde gas naar voren brengen.
Met vriendelijke groet,
Gladys Ramirez.