Opgelost door Energiedirect.nl: energiedirect gaat gewoon door met het afschrijven van maandelijks bedrag terwijl ze weten dat ik al heb opgezegd.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 34045
Gebruiker
snarfx47@gmail.com
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb via de consumentenbond vorig jaar augustus een jaarcontract bij energiedirect afgesloten. Enkele maanden geleden een nieuw contract bij budgetenergie ook via consumentenbond, maar ondanks dat gaat ernergiedirect gewoon door met afschrijven omdat ze – volgens hen- dat nog twee maanden mogen? Dan krijg ik de eindafrekening en zal het teveel terugkrijgen. Mag dit zomaar??? ik heb hen geschreven maar krijg nu een dreigmail dat ik moet betalen.

De oplossing

ik moet nu dus twee maanden voor niks betalen; dat is rente voor hun; onmiddellijk stoppen met die oplichterij is mijn oplossing

4 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste meneer,Op het moment dat we je jaarnota voor je hebben opgemaakt was nog niet bekend dat je een overstap maakt naar een andere energieleverancier.De periode waarop de jaarnota gebaseerd is loopt van 11-8-2012 t/m 28-7-2013. We zijn gestopt met leveren op 11-8-2013.Omdat we de jaarnota hebben opgemaakt zonder dat we wisten dat je ging overstappen staat daar ook nog het maandbedrag op voor de maand augustus. Het klopt inderdaad dat het voorschot dat nu nog op de jaarnota staat wordt verrekend op je eindnota. Tevens wordt op de eindnota ook je verbruik van 28-7-2013 t/m 11-8-2013 in rekening gebracht.Ik wil je adviseren om de jaarnota zo snel mogelijk te betalen om incassokosten te voorkomen.Groetjes Renske
  2. Auteur
    snarfx47@gmail.com
    Datum
    Beste Renske, op de jaarnota -die ik volgens u moet betalen staat dat ik 63.37 TERUGKRIJG. ik had inderdaad over het hoofd gezien dat bij jullie jaar van 11 augustus tot 28 juni gaat??? dat is dus volgens de rest van de wereld geen jaar; vandaar. en dat jullie twee maanden mogen blijven afschrijven vind ik SCHANDALIG. gaarne dus zsm de eindnota! met vr. grr, frans
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste Frans,
    Je krijgt inderdaad over de afgelopen periode een bedrag terug van € 62,37.
    Omdat dit geen eindnota is maar je jaarnota hebben we nog een voorschotbedrag op de nota gezet van € 81,00, vandaar dat ik je heb gevraagd om het overige bedrag van € 18,63 te betalen om incassokosten te voorkomen.
    De nota gaat over een periode van 11-8-2012 t/m 28-7-2013, dit zijn 351 dagen. Het klopt dat dit geen heel jaar is, wel gaat deze nota over de 12 voorschotbedragen van het afgelopen jaar. Energiedirect.nl maakt de jaarnota altijd op nadat we 12 voorschotbedragen per maand in rekening hebben gebracht.
    Ik heb gezien dat dit bedrag inmiddels handmatig is betaald. Bedankt hiervoor.
    We maken de eindnota van 28-7-2013 t/m 11-8-2013 op zodra we de meterstanden hebben ontvangen via je nieuwe energieleverancier.Ik begrijp dat het vervelend vind dat energiedirect.nl, totdat we de eindnota hebben opgemaakt, nog voorschotbedragen mag incasseren. Het is natuurlijk niet zo dat dit ook in alle gevallen gebeurt. Ik kan je helaas niet beloven dat we nu geen voorschotnota’s meer voor je opmaken. Ik verwacht echter niet dat we nu nog een voorschotnota in rekening brengen.
    Groetjes Renske
  4. Auteur
    snarfx47@gmail.com
    Datum
    het lijkt misschien zeuren, maar ik blijf het volledig oneens met het feit dat gewone burgers die wat terugkrijgen van een bedrijf moeten doorbetalen; dat is de wereld op zijn kop! maar de wereld staat wat dat betreft op zijn kop; het hart is verdwenen en hebzucht is daarvoor in de plaats. daar kan jij -als werknemer- ook niet veel aan doen dat begrijp ik ook wel dus HERTelijke groeten :-)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
snarfx47@gmail.com
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen