Klacht Energiedirect.nl: Energiedirect is intransparent en onbetrouwbaar en daarmee ook de Consumentenbond zelf.

Huub Kuijpers

Energiedirect waar ik op aanbeveling van de Consumentenbond lid ben, logenstraft haar slogan 'grip op je knip' door mij een nabetaling van meer dan 300 Euro in de maag te splitsen en bovendien het maandbedrag met bijna 300% te verhogen.
Daar en boven heeft ze in buitengewoon ingewikkeld, intransparant en duur incassosysteem.

Eeen betalingsregeling die transparant en helder is

Energiedirect.nl
    Beste klant,Wat jammer dat je het contact met energiedirect.nl als onbetrouwbaar ervaart. Dit is zeker niet onze bedoeling.Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met een van mijn collega's, je hebt van hem uitleg over je jaarnota gehad. Ook heeft mijn collega je uitgelegd hoe je een betalingsregeling kunt aanvragen, en tegen welke kosten energiedirect.nl deze mogelijkheid aanbiedt.Voor wat betreft de jaarnota en het nieuwe voorschotbedrag heb ik gezien dat je inderdaad een naheffing hebt ontvangen van € 258,79. Het nieuwe voorschotbedrag wordt € 68,00, in totaal dus inderdaad een bedrag van € 326,79.Ik zag dat je het afgelopen jaar 1.626 kWh en 668 m3 verbruikt hebt. Het viel me op dat hier een maandelijks voorschotbedrag van € 37,- tegenover stond. Dit was helaas niet genoeg om de jaarnota helemaal te voldoen, vandaar dat we een jaarnota met een naheffing op hebben moeten maken.Voor wat betreft de betalingsregeling klopt het dat dit inderdaad (op dit moment) wat omslachtig werkt. We kunnen je pas een regeling aanbieden op het moment dat de automatische incasso mislukt is.
    Meteen de dag er na kun je de regeling heel eenvoudig aanvragen in Mijn energiedirect.nl, je eigen persoonlijke omgeving bij energiedirect.nl. Omdat hier meer administratieve handelingen bij komen vragen we eenmalig incassokosten van € 25,-.Het spijt me oprecht dat je energiedirect.nl niet transparant vindt en van mening bent dat we liegen. Dit is nogmaals nooit onze bedoeling geweest.Ik hoop dat je met mijn uitleg verder kunt en ik wens je nog een hele fijne dag.Met vriendelijke groeten, Lisette van energiedirect.nl
    Huub Kuijpers
    Hoe bestaat het dat u met een onschuldig gezicht hetgeen kunt beweren hetgeen ik bovenstaand lees. Immers:
    1. Dat de afgelopen winter streng was is niet uitzonderlijk in Nederland: u had op een veel eerder tijdstip maatregelen kunnen nemen.
    2. Uw regeling van een gespreide betaling is nodeloos ingewikkeld, duur, intransparant en logenstraft uw slogan.
    3. Uw reactie is nietszeggend, wederom teleurstellend en gaat voorbij aan mijn klacht.
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Naar aanleiding van ons telefoongesprek van gisteren heb ik vandaag de aanvraag voor de betalingsregeling doorgezet naar de betreffende afdeling. Zoals afgesproken wil je het bedrag in 3 termijnen betalen.Zodra de betreffende afdeling de aanvraag heeft verwerkt ontvang je een e-mail.Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het uiteraard graag.Groetjes,
    Ralf

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?