Klacht Energiedirect.nl: Energiedirect past m.i. onterecht prijsvergelijkerskorting niet toe

Klachtnummer
# 22952
Gebruiker
WG
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik betaalde als klant bij Nuon tot januari zo’n 250 per maand. Via energievergelijken.net heb ik 9-1 geconcludeerd dat overstappen naar Energiedirect voor mij voordeliger (220 per maand) uit zou pakken. Ik heb direct gehandeld en heb via deze site op ‘info&afsluiten’geclicked en kreeg vrijwel direct aanmeldingsbevestiging. Omdat eea pas echt per 24 februari geëffectueerd kon worden heb ik er nadien geen aandacht meer aan besteed. Afgelopen week kwam het verzoek om de meterstanden door te geven, en op basis daarvan kreeg bericht met voorschotmaandbetaling van liefst 264.
Ik heb contact opgenomen met Energiedirect en zij stellen dat e.e.a. niet via de prijsvergelijker is gelopen en dat ik dus zo'n 40 per maand méér moet betalen. Ik heb hen prinstscreens van energievergelijken.net van 9-1 gestuurd, maar wist natuurlijk niet dat ik een uitdrukkelijke bevestiging dat eea via deze prijsvergelijkingssite had gelopen had moeten krijgen. Ik voel me 'gepakt'.

De oplossing

Ik vind dat Energiedirect de afspraak moet nakomen en mij deze korting moet verlenen, waardoor mijn maandkosten op 220 uitkomen. Los van het feit dat mijn verhaal een juiste weergave is van hetgeen er is gebeurd vind ik het daarnaast (maar dus wel achteraf) zeer incorrect dat ik pas 1,5 maand later middels verwerking gevraagde actuele meterstanden (die overigens geheel in lijn zijn met hetgeen ik 9-1 had ingevuld op energievergelijken.net) er achter kom dat dit maandbedrag zo hoog is. Ruim nadat de periode van 7 dagen om alsnog niet in te gaan op de offerte is verstreken. als mij direct bij de aanmeldingsbevesting was verteld dat obv mijn geschat verbruik ik op 260 zou uitkomen, had ik natuurlijk gelijk kunnen handelen (en zeker niet akkoord gegaan met de offerte). zeer kwalijk!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Energiedirect.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen