Opgelost door Energiedirect.nl: Geen betalingsregeling mogelijk

Venlonaar077

Ivm een fikse financiële tegenvaller is het maandelijks voorschotbedrag eind maart niet betaald. Hierop heb ik contact opgenomen met ED en gevraagd of het mogelijk is dit begin mei te betalen. Dan krijg ik nl. een beetje vakantiegeld en heb ik tevens weer een buffer dat er voor zorgt dat ik vanaf dan weer mijn rekeningen tijdig te betalen.

Helaas wil ED hier niet aan meewerken. Ze geven de voorkeur om mij op te zadelen met extra incassokosten. Dit is m.i. volkomen onnodig aangezien ik absoluut geen wanbetaler ben.
Binnen 3 weken kan en zal ik de openstaande rekening betalen dus wat heeft het voor zin om mij in de tussentijd nog met extra kosten op te zadelen?

Ik wil 3 weken uitstel van betaling krijgen.

Venlonaar077
    Vanmiddag een telefoontje ontvangen van Energie Direct. Tot mijn grote verbijstering heeft Energie Direct besloten om de duimschroeven nog verder aan te draaien. Ik kreeg te horen dat ik per se vandaag nog moest betalen anders zouden incassokosten volgen. Dit terwijl ik op 8 april nog een mailtje van hun heb ontvangen dat ik binnen 14 dagen moest betalen om incassokosten te voorkomen. Ik had dus nog 2 dagen!! Blijkbaar worden mensen die online klagen extra hard aangepakt!
    Venlonaar077
    Het meest bizarre aan dit alles is dat ik door een veel te hoog voorschotbedrag een positief saldo heb van enkele honderden euro's . In de praktijk is er dus helemaal geen sprake van een achterstand! Ik begin nu echt het idee te krijgen dat incassokosten creëren juist een doel op zich is en dit tot het verdienmodel van Energie Direct behoort. Dat zou pas écht schandalig zijn.
    Energiedirect.nl
    Beste Klant,Naar aanleiding van je klacht heb ik je zojuist geprobeerd telefonisch te bereiken op het telefoonnummer in onze administratie, helaas kreeg ik meteen je voicemail.Mijn collega heeft gebaseerd op je meterstanden een berekening gemaakt van je voorschotbedrag, zij heeft je hierover een e-mail gestuurd en gevraagd om reactie. De reactie mag je natuurlijk ook hier geven. Het is inderdaad niet mogelijk om voor een maandelijkse betaling uitstel te krijgen of een betalingsregeling te treffen. Ik begrijp heel goed dat dit in deze situatie vervelend is. Ons herinnerproces is automatisch, het is daarom natuurlijk niet zo dat je vanwege je online klacht andere herinneringen toegestuurd krijgt dan andere klanten.Wil je in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl aangeven naar welk bedrag je het voorschotbedrag wilt aanpassen? Als je dit nu doorgeeft kan ik dit vanaf mei voor je aanpassen. Wanneer je telefonisch toelichting hierover wilt kun je dit natuurlijk ook doorgeven.Groetjes Renske
    Venlonaar077
    Het blijkt nu wel dat u een volkomen verkeerde inschatting heeft gemaakt van het voorschotbedrag. U geeft in de email ook toe dat ik teveel voorschot heb betaald. Alles bij elkaar sta ik zo'n € 300 in de plus met nog 2,5 maand te gaan tot opmaak jaarnota.
    Met dit in het achterhoofd is het toch absurd dat ik nu met incassokosten te maken krijg omdat ik op dit moment het door jullie foutief vastgestelde maandelijks voorschotbedrag niet kan betalen? Terwijl er in feite geen achterstand is!
    Venlonaar077
    Ik vraag u ook niet om dit maandelijks voorschotbedrag te verrekenen terwijl dat op zich wel logisch zou zijn. Ik vraag slechts om 2 weken uitstel van betaling.
    Zelfs de Nederlandse rechtbank geeft aan dat wanneer een klant binnen een redelijke termijn de rekening kan betalen en aangeeft hoe in de toekomst een betalingsachterstand voorkomen gaat worden, incassokosten onredelijk zijn.
    Dus waarom stelt u zich zo onredelijk op terwijl er onder de streep geen sprake is van een achterstand?
    Venlonaar077
    Uw argument dat de eerder gestelde uiterste betaaltermijn automatisch is teruggebracht, is onjuist. Ik heb gisteren van uw collega telefonisch een herinnering gekregen waarin de eis gesteld werd dat er vandaag nog betaald moest worden. In uw automatische herinnering staat 22-4 vermeld. U heeft dus de betaaltermijn verkort en dit is gebeurt nadat ik hier online een klacht heb ingediend.
    Energiedirect.nl
    Beste Klant,Bedankt voor het prettige gesprek van zojuist, ik heb je een e-mail gestuurd ter bevestiging van onze afspraken.Met vriendelijke groet,
    Renske
    Venlonaar077
    De nieuwe afspraken die zijn gemaakt zijn goed. Omdat deze ook per email zijn bevestigd heb ik er voldoende vertrouwen in dat Energie Direct zich aan deze afspraken gaat houden. Ik zal dat van mijn kant natuurlijk ook doen.

Venlonaar077

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?