Klacht Energiedirect.nl: geen betalingsregeling te maken

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 175930
Gebruiker
djaspers
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Ik heb door omstandigheden problemen met betalen. Ik heb herhaaldelijk contact gehad met het bedrijf, en de eerste keren lieten ze me weten dat er pas een regeling mogelijk was als ik meer periodes achterstond. dus helaas is dat ook gebeurt, heb ze gebeld en gevraagd om een regeling te treffen. maar ze weigeren dit. ook heb ik ze voorgesteld om de "tekenbonus" die in augustus vrijkomt van ongeveer 350 euro in te zetten, ook heb ik heden 65 euro aan aanmaningskosten overgemaakt, dus 350+65 is 415 euro van de totale som van 625 zou al in orde moeten zijn. echter weigert het bedrijf constructief mee te werken. en dreigt met afsluiting.

Gewenste oplossing

ik wil een regeling treffen, zoals al vermeldt bij het probleem is meer dan de helft van het bedrag in principe al geregeld, ik vraag alleen wat coulance totdat ik weer volledige uitkering of een baan heb.
volledige uitkering zal ik weer in september ontvangen, en hopelijk eerder een baan, ik vraag ze om een aantal maanden mee te werken.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste Klant,

    Ik begrijp je ongenoegen dit is een vervelende situatie. Wij hebben wij diverse herinneringen verstuurd en laatste betaalmogelijkheden gegeven ook is het telefonisch aangegeven dat er een achterstand is. Wij kunnen helaas geen betalingsregeling aangaan over termijnbedragen. Ik begrijp dat je op dit moment door omstandigheden problemen hebt met betalen. Wij kunnen hier helaas niets aan doen en je hebt een betalingsverplichting. Indien nodig kan je hulp aanvragen bij Schuldhulpverlening. Mocht je het toch niet op tijd kunnen betalen en wij gaan de levering beëindigen, adviseer ik je om elders een aanmelding te doen zodat zij de levering van ons overnemen. Zo voorkom je afsluiting en extra kosten die de netbeheerder dan in rekening gaat brengen. Wanneer wij dan de eindnota hebben opgesteld kunnen wij een betalingsregeling aangaan. Op dit moment is dat helaas niet mogelijk. Mijn excuses voor het ongemak dat ik verder niets kan bieden.

    Met vriendelijke groet,

    Rick
  2. Auteur
    djaspers
    Datum
    Je oplossing werkt niet aangezien ik niet bij een ander me aan kan melden met een openstaand bedrag.
    Ook is mij gemeld door jullie zelf dat ik het minimaal 4 maanden moest laten oplopen aleer ik een regeling kon treffen, indien jullie me gelijk hadden gewezen op het feit dat dit niet kon, dan had ik misschien een andere actie kunnen doen. Zoals vermeld krijg ik van jullie ren teruggave waarom niet gewoon meewerken met de klanten die het nu even moeilijl hebben tijdelijk!!!!???
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste meneer Jaspers,

    U geeft aan dat u is geadviseerd de openstaande nota's 4 maanden op te laten lopen om een regeling te kunnen treffen. Ik kan bij uw gegevens zien dat er geen contactmomenten zijn geweest vanaf het moment van aanmelden tot nu toe. Wel kan ik zien dat wij u regelmatig op de hoogte hebben gesteld van achterstanden.

    Een dergelijk advies om de nota's open te laten staan, zullen wij niet geven. Dit omdat er over termijnbedragen geen betalingsregeling kan worden afgesproken en wij geen achterstanden willen hebben openstaan.

    Om klant te kunnen blijven, zal aan de voorwaarden voldaan moeten worden die zijn gesteld. Ik kan u op dit gebied niet verder helpen. Zodra er een eindnota is opgemaakt, kan er wel een regeling over de totale achterstand worden getroffen.

    Ik kan begrijpen dat dit niet het antwoord is dat u wilt horen, maar helaas kan ik u geen ander antwoord geven. Mocht u nog vragen hebben, dan helpen we u graag.

    Met vriendelijke groet,

    Michael
  4. Auteur
    djaspers
    Datum
    `geen oplossing te maken met dit bedrijf helaas, totaal geen inlevingsvermogen. ook informeren ze je onjuist als er contact is met ze, anders had ik dit nooit zo gedaan. kortom geen goed bedrijf leeft niet mee met de klanten.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen