Klacht Energiedirect.nl: Geen reactie, geen oplossing, al bijna een jaar bezig.....

RG

Bij verkoop van mijn appartement (april 2013!!) is er met meterstanden iets niet goed gegaan. Energiedirect.nl heeft toen zelf meterstanden in hun systeem gezet (zelfs dag en nacht standen terwijl er maar 1 meterstand was). Hierdoor kwam er een afrekenbedrag uit die geheel niet klopte (en ook die obv de m2's van het appartement + feit dat die leeg stond overduidelijk en logischerwijs niet kon kloppen). De goede meterstanden meerdere malen doorgegeven, met bevestiging door nieuwe bewoner, met foto's van de meters, alles wat gevraagd is. Volgens de juiste meterstanden krijg ik geld terug, maar energiedirect.nl wil daar niet aan en reageert niet op emails, zelfs met telefoontjes met excuses, blijf ik mails van de incassoafdeling ontvangen. Kan niet meer verzinnen wat ik kan doen behalve nu via klachtensites proberen de aandacht te krijgen.....

Dat iemand met enige logica kijkt naar mijn dossier waarin ik alles (meermalen) heb uitgelegd en dat ze op een behoorlijke manier met mij afrekenen. Ik heb het idee dat ik in een mallemolen terecht ben gekomen waarin de - met alle respect - klantenservice dames geen raad weten omdat ze aan protocollen moeten houden en de incasso afdeling de zaak ook niet wil inzien.

Energiedirect.nl
    Beste klant,Naar aanleiding van ons telefonisch contact, bevestig ik je per omgaande dat ik het bedrag van de eindnota heb bevroren. Als je in de komende dagen nog herinneringen ontvangt, kun je deze als niet verzonden beschouwen. Verder heb ik het verzoek bij onze incasso-afdeling ingediend om de incassokosten van 2 x 25 = € 50,- te annuleren.De leverancier die de levering van ons op 24-04-2013 heeft overgenomen is Nuon. Ik heb Nuon een e-mail gestuurd waarin ik voorstel om een onderlinge verrekening op te starten. Concreet voor je zou dit betekenen dat we de nota corrigeren als Nuon akkoord gaat. Ik heb de e-mail ook aan je verzonden zodat je kunt zien op welke manier we het proces in gang hebben gezet.Wanneer er meer duidelijkheid is, zullen we je erover berichten. Ik verwacht dat dit enkele weken duurt.Met vriendelijke groet,Ralf
    RG
    Beste Ralf,Dank voor je telefoontje en daadkrachtige aanpak. Is een complexe situatie en begrijp prima dat met zoveel klanten als eenmaal een fout in het systeem komt, allerlei processen gaan lopen. En dat het even duurt voordat een juiste oplossing kan plaatsvinden. Top in elk geval de manier waarop jullie als energiedirect.nl de zaak nu rechtzetten. Nu maar hopen dat Nuon ook zo adequaat reageert!!
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Fijn om te horen dat je tevreden bent over de manier waarop je klacht is opgepakt. Ik wens je voor nu een prettig weekend toe. Groetjes Elvera
    RG
    Hallo Elvera, enig idee wanneer jullie de afhandeling verwachten?
    Beste klant,
    Ik heb je zojuist gesproken. Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
    Ik wens je een prettig weekend.Groet,
    Hielke
    RG
    Ok Hielke, dank. We wachten de reactie van Nuon af om te kijken of we het dossier kunnen sluiten.
    Groeten, RG

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?