Klacht Energiedirect.nl: Ik ben door valse informatie klant geworden bij energiedirect

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 113125
Gebruiker
Angelica
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben 5 maal telefonisch benaderd door medewerkers van energiedirect om klant te worden. Ik heb in deze gesprekken aangegeven dat ik goed zit bij oxxio en dat overstappen voor een boete zorgt en ik dit niet nodig achte. De medewerkers van energiedirect hebben mij allemaal toegezegd dat deze boete door energiedirect wordt betaald en dat energiedirect stukke voordeliger is dan oxxio. Dit alles klonk heel aantrekkelijk maar achteraf bleek dit dus allemaal niet zo te zijn. Ik heb een contract ondertekend waarin staat dat ze die boete niet betalen als je overstapt van een andere maatschappij. Heb hierom een klacht ingediend en kreeg pas na ruim een maand gehoor na herhaaldeijk bellen. Zij hebben geluisd fragmenten opgevraagd waar ze niet het hele gesprek duidelijk kunnen afluisteren. Helaas hebben ze dus niet het fragment waarin mij iets wordt toegezegd en zit ik nu met een boete van 300 euro. Ik vind het erg spijtig dat ze alles doen om mensen binnen te halen.

De oplossing

Dat de boete van 300 euro alsnog betaald word en ze dit soort praktijken niet bij andere mensen uithalen.

2 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste klant,

    Ik begrijp dat het een vervelende situatie is.

    Mijn collega zal per e-mail nog contact met je opnemen omtrent deze situatie.

    Met vriendelijke groet,

    Manouk

  2. Auteur
    Angelica
    Datum
    Ik krijg nu de helft van de boete vergoed. Heb gevraagd om het geluidsfragmenten zodat ik t zelf kan beluisteren maar daar werd heeeeeeel moeilijk over gedaan. En ze beweren dat de mondelingen afspraak niet geldig is doordat er een getekende overeenkomst. Nou goed heb nu 1/3 van t bedrag wat ik vergoed krijg. Heb m'n best gedaan om alles terug te krijgen maar helaas.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Angelica
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen