Opgelost door Energiedirect.nl: ik wil een volledige herziening meterstanden en maandelijks gebruik.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 610986
Gebruiker
M.A. Bloemers
Datum
6 reacties

Details

Klacht

normaal jaargebruik 900 m3, nu plots 2000 m3 in 2021?
Door wisseling gasmeter in maart lijkt er veel mis te gaan, maar het jaarverbruik zou niet moeten veranderen.
Het maandbedrag van € 99 naar € 430? dàt klopt mi echt niet (1-pers. huis in klein appartement), maar ze willen niet alles eens her-berekenen.....

Gewenste oplossing

Meterstanden goed controleren oude en nieuwe meter.
Herziening berekening maandelijkse kosten.
Mij uitleggen, waarom de jaarlijkse afrekening dan mogelijk wel klopt (gebruik wat verhoogd), maar de maandelijkse 4x zo hoog wordt?
Geboden oplossing
Wel toegezegd, dag na de klacht-brief, maar intussen nog steeds niets zwart op wit......
Status
opgelost
Beoordeling
content

6 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste mevrouw Bloemers,

    Fijn dat wij elkaar zojuist gesproken hebben. De hoge factuur met onjuist verbruik en kosten is natuurlijk minder fijn. Ik ga meteen aan de slag om een correctie voor u aan te vragen. Ik ga de status hiervan zelf in de gaten houden voor u. Fijn dat u de mail nogmaals wilde doorsturen.

    Zodra ik zie dat de door u gestorneerde facturen open staan ga ik deze uitstellen tot er een nieuwe berekening voor u is gemaakt. Ik hou u op de hoogte.

    Met vriendelijke groet,
    Will - webcare energiedirect.nl
  2. Auteur
    M.A. Bloemers
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Graag gedaan! Fijn dat je er blij mee bent. Ik heb inmiddels de facturen met 1 maand uitgesteld en de correctie van je meterstand is opgestart. Ook met het e-mailadres ga ik aan de slag. Bedankt! Ik sluit de klacht hier voor nu. Mocht ik nog een update voor u hebben dan zal ik u per e-mail informeren of nog even bellen. Fijne dag gewenst!

    Groetjes, Will
  4. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste Margeet,

    Jammer om te zien dat de klacht nog niet is opgelost.

    In de beoordeling geef je aan nog geen mail te hebben ontvangen. Mag ik je vragen welke mail of wel bevestiging je precies bedoelt?

    Op 2 augustus heeft mijn collega een correctie voor de meterstanden ingediend. De collega's van de desbetreffende afdeling zijn hier nog mee bezig. Zodra de correctie in behandeling is genomen, ontvang je hiervan een bevestiging. Dit kan tot 2 weken duren.

    Is het zo duidelijk voor je?

    Groetjes Nathalie
  5. Auteur
    M.A. Bloemers
    Datum
    Na de eerste brief van klachtenkompas aan energiedirect wed vlot gereageerd en alles leek opfelost te gaan worden.
    Helaas is dat nog niet schriftelijk afgerond....
  6. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Goedemorgen,

    Het kan even duren voor de meterstanden en de facturen daadwerkelijk gecorrigeerd zijn. Dat gaan oplossen voor je en tot die tijd heb ik een uitstel op de betaling voor je verwerkt. Ik hou het in de gaten tot alles in orde is.

    Groetjes, Will

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen