Opgelost door Energiedirect.nl: jaarnota/eindafrekening

colinnie

Ik heb een jaarnota in me mail gekregen met een fors hoog bedrag van ommenabij de 485 euro, even later kreeg ik een mail met een excuus dat er een verkeerde nota opgemaakt is en er zsm een nieuwe aankomt.
Helemaal prima, deze kwam binnen en was maar 148 euro dit scheelt natuurlijk nogal en is makkelijker op te hoesten als 485 euro.
Totdat ik een brief thuis kreeg waar op stond te vervallen bedrag 485 euro (in mijn ogen betekent dat niet betalen)
Contact gezocht met energiedirect en er werd verteld dat wij het verkeerd begrepen hebben (terwijl we het zwart op wit hebben staan) en nu dus allebei de rekeningen betalen moest.
ik zat op dat moment op het laatste end van mijn zwangerschap en had verder geen behoefte aan stress of problemen.
Juridisch kantoor gebeld voor advies, die zei ook dat het toch heel duidelijk was wat hun mij gestuurd hebben en vervallen betekent inderdaad niet..
ondanks alles een termijnregeling getroffen en mag in zes keer Betalen maar vind dit oneerlijk.

Dat alles nog eens goed onder de loep wordt genomen, de brief en mails heb ik bewaard.
Ik kan dat forse bedrag niet missen nu ik een kleintje heb, en ik verwacht dat ik gewoon vriendelijker behandeld wordt als alle andere keren en niet afgescheept wordt met "nee u moet beide rekeningen betalen" dit klopt voor mij gewoon niet.

Energiedirect.nl
    Beste mevrouw,
    Ik begrijp dat de situatie vervelend voor u is. We hadden op de eerste jaarnota € 10,- te weinig in rekening gebracht aan overheidskosten die per 01-01-2015 zijn gewijzigd. We hebben hierbij meteen een nieuw voorschotbedrag in rekening gebracht waardoor het bedrag op € 155,- komt. U hoefde daarmee pas 2 maanden later weer een voorschotbedrag te betalen (maart). Ik zie dat mijn collega u uit coulance € 25,- heeft gegeven. Deze coulance is verrekend op uw eindnota. In een periode waarin u net bent bevallen kan ik begrijpen dat de situatie heel ongelukkig uit kwam. Ondanks de situatie wil ik u toch een fijne dag toewensen en excuses voor het ongemak aanbieden.
    Met vriendelijke groet,Shifayz
    colinnie
    Ik heb een brief binnen gekregen vlak na telefonisch contact waar op staat vervallen bedrag.. Dit betekent bij iedereen toch dat t niet geldig is "niet betalen" of is het juridisch advies kantoor en ik soms beide gek?
    Energiedirect.nl
    Hierbij de e-mail die we destijds hebben verstuurd:Beste klant, Begin januari 2015 hebben we voor je een eindnota opgemaakt. In deze nota zijn verkeerde verbruiken en periodes gebruikt.Daarom hebben we de nota gecorrigeerd en een nieuwe, juiste eindnota gemaakt.In Mijn energiedirect.nl vind je de nieuwe, juiste eindnota.Met vriendelijke groet,
    Energiedirect.nlHier wordt nergens aangegeven dat een nota komt te vervallen.
    colinnie
    Dat klopt, het staat in de brief die ik thuis heb gehad.
    En de gecorrigeerde nota was een bedrag van 155 euro waarom dan alsnog de andere betalen als er een nieuw bedrag opgemaakt is. Want in het bedrag van 461 zat ook al het maandtermijn erbij.

colinnie

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?