Opgelost door Energiedirect.nl: klacht over verschil in opgegeven tarieven

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 617851
Gebruiker
A. de Jong
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Mijn jaarcontract eindigt op 31-8-2022. In een aantal chatsessies heb ik geprobeerd zicht te krijgen op mijn nieuwe tarieven voor het variabele contract dat ingaat op 1-9-2022.
Tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 heb ik eindelijk tarieven gekregen: stroom enkeltarief €0,40355 per kWh, en gas €1,96170 per m3.
Op vrijdag 26-8-2022 komt dan de langverwachte mail van Energie Direct met de 'formele' tarieven vanaf 1-9-2022. Deze zijn echter véél hoger: stroom enkeltarief €0,67612 per kWh en Gas €3,09639 per m3. Bij mijn geschat jaarverbruik moet ik door die hogere tarieven ruim €1.880 op jaarbasis extra betalen (ten opzichte van de tarieven verkregen op 24-8-2022).

Mijn klacht:
Het opgeven van de tarieven door een medewerker van Energie Direct is natuurlijk niet vrijblijvend. Zeker als ik al eerder tarieven probeerde te verkrijgen (chatsessie 17-8-2022), en de medewerker beslist geen formele bevestiging per mail wilde geven. Ik moest het 'maar doen' met de informatie die hij me had gegeven. Dan is dat voor mij dus ook het uitgangspunt. Dan kan je het niet maken om twee dagen later met veel hogere tarieven te komen. Ik wil hier niet de dupe van worden. Het verschil is een enorm bedrag op jaarbasis.
Dus ik wil dat voor de komende periode (tot de eerstvolgende herziening, dus tot 1-1-2023) de tarieven gehanteerd worden zoals tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 aan mij zijn verstrekt.

Gewenste oplossing

Voor de komende periode (tot de eerstvolgende herziening, dus tot 1-1-2023) de tarieven hanteren die tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 aan mij zijn verstrekt.
Geboden oplossing
De behandeling heeft lang geduurt omdat het chat-verslag bij Energie Direct vreemd genoeg niet terug te vinden was. Aan de hand van de door mij bewaarde tekst van het chat-gesprek (destijds geknipt en geplakt naar een tekstfiletje) konden we uiteindelijk gelukkig toch verder komen. De tarieven die in de chat genoemd waren bleken toch niet helemaal correct te zijn, maar het verschil is niet heel groot. Uiteindelijk zijn we dan uitgekomen op stroom enkeltarief €0,42466 per kWh (in plaats van €0,40355), en gas €1,96170 per m3. En dat is natuurlijk een heel stuk beter dan: stroom enkeltarief €0,67612 per kWh en gas €3,09639 per m3. Dus daar ben ik erg blij mee. De tarieven gelden met terugwerkende kracht vanaf 1-9-2022, en tot en met 31-12-2022.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

5 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Goedemorgen,

    Fijn dat we elkaar telefonisch hebben gesproken over de meterstanden en de tarieven.
    zoals overeengekomen heb ik je beide vragen/klacht doorgezet naar onze klachtenadeling. zij gaan contact met jou opnemen hierover.

    Fijne vakantie groetjes Mariska

  2. Auteur
    A. de Jong
    Datum
    Ik heb inmiddels email gehad van de klachtenafdeling. Dinsdag 20-9-2022 zal ik gebeld worden.
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Fijn! Als ik je nog ergens bij kan helpen hoor ik dat graag van je.

    Groetjes Floor team Webcare Energiedirect.nl
  4. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    .
  5. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    .

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen