Opgelost door Energiedirect.nl: klacht over verschil in opgegeven tarieven
Details
Klacht
Mijn jaarcontract eindigt op 31-8-2022. In een aantal chatsessies heb ik geprobeerd zicht te krijgen op mijn nieuwe tarieven voor het variabele contract dat ingaat op 1-9-2022.Tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 heb ik eindelijk tarieven gekregen: stroom enkeltarief €0,40355 per kWh, en gas €1,96170 per m3.
Op vrijdag 26-8-2022 komt dan de langverwachte mail van Energie Direct met de 'formele' tarieven vanaf 1-9-2022. Deze zijn echter véél hoger: stroom enkeltarief €0,67612 per kWh en Gas €3,09639 per m3. Bij mijn geschat jaarverbruik moet ik door die hogere tarieven ruim €1.880 op jaarbasis extra betalen (ten opzichte van de tarieven verkregen op 24-8-2022).
Mijn klacht:
Het opgeven van de tarieven door een medewerker van Energie Direct is natuurlijk niet vrijblijvend. Zeker als ik al eerder tarieven probeerde te verkrijgen (chatsessie 17-8-2022), en de medewerker beslist geen formele bevestiging per mail wilde geven. Ik moest het 'maar doen' met de informatie die hij me had gegeven. Dan is dat voor mij dus ook het uitgangspunt. Dan kan je het niet maken om twee dagen later met veel hogere tarieven te komen. Ik wil hier niet de dupe van worden. Het verschil is een enorm bedrag op jaarbasis.
Dus ik wil dat voor de komende periode (tot de eerstvolgende herziening, dus tot 1-1-2023) de tarieven gehanteerd worden zoals tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 aan mij zijn verstrekt.
Gewenste oplossing
Voor de komende periode (tot de eerstvolgende herziening, dus tot 1-1-2023) de tarieven hanteren die tijdens de chatsessie op woensdag 24-8-2022 aan mij zijn verstrekt.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.