Klacht Energiedirect.nl: Koppelen slimme meter met Stedin ivm uitlezen

sad Niet opgelost
Simone

Goedendag,

Via deze weg probeer ik contact met u te krijgen, omdat ik u via de chat al tijden niet kan bereiken.

Ik neem stroom af bij jullie maar mijn slimme meter wordt niet uitgelezen terwijl ik wel toestemming gegeven heb.

Volgens Stedin werkt de meter (geen technische storing) en zijn alle standen vanaf het begin dat ik hier woon beschikbaar.

Het enige wat Energiedirect moet doen is contact opnemen met de leveranciersdesk van Stedin en een koppeling maken, zodat de standen kunnen worden uitgelezen door jullie en ik mijn verbruik in te zien. Alstublieft dit in orde maken. Graag uw reactie.

J.G.E. van der Kooij
S.W. van Dijk- van der Kooij

Probleem moet verholpen worden. Ik wil mijn verbruik kunnen inzien.
Als het is gelukt graag contact.
Ik ben na maanden contact zoeken eindelijk te woord gestaan. Het probleem bestaat nog steeds.

Energiedirect.nl
    Goedemiddag,

Fijn dat je ons via deze weg hebt gevonden. Goed dat je dit ook aangeeft. Ik kan me voorstellen dat je hier helderheid over wilt krijgen. Vervelend dat je geen contact kan krijgen via de chat.

Ik heb direct een melding bij de afdeling die hierover gaat. Zij gaan een melding maken bij je netbeheerder. Je netbeheerder zal dit binnen 2 maanden oppakken maar ivm de nasleep van de coronacrisis hebben ze het enorm druk. Zodra het niet mogelijk is om het op afstand uit te lezen zullen ze contact met je opnemen om een afspraak te maken en de meter te controleren.

Weet je tot zover voldoende?

Groeten,
    Webcare energiedirect.nl
    Simone
    Beste webcare medewerker,

Bedankt voor de reactie.
    Dus de afdeling die hier bij u over gaat, gaat bij de netbeheerder aangeven dat de koppeling om de standen uit te kunnen lezen moet worden gemaakt? Begrijp ik dat goed?

Ik ga nog twee maanden wachten (woon hier al vijf maanden inmiddels, dus duurt erg lang). Zeker in deze tijd wil een consument zijn verbruik/ kosten kunnen inzien.
    Corona is iets heel naars waar we mee moeten leren leven, maar mag mijns inziens geen excuus meer zijn voor dit soort zaken.

Stedin verwijst me naar Energiedirect voor de oplossing (contact opnemen/ koppelen) en u zegt me nu weer dat ik op Stedin moet wachten. Ik vind dit erg onvriendelijk naar consumenten toe.
    Maar goed, zoals gezegd ga ik twee maanden wachten en indien er niets veranderd is, kom ik weer bij u op de lijn.
    Graag nogmaals uw reactie.

J.G.E. van der Kooij
    S.W. van Dijk- van der Kooij
    Energiedirect.nl
    We begrijpen natuurlijk dat het erg belangrijk is om de gegevens inzichtelijk te hebben in deze tijd. Ik vind het ook jammer dat je tegenstrijdige berichten krijgt van Stedin en van ons. Het probleem is bekend en we hebben goede hoop dat het probleem snel opgelost wordt.

Groetjes,

Webcare

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?