Opgelost door Energiedirect.nl: Levering energie niet volgens de aanvraag.

content Opgelost
L. C. M.

Na het invullen van de gevraagde gegevens op de website van Easyswitch.nl heb ik op 03-04-2019 een bevestiging ontvangen van mijn aanvraag via Easyswitch voor de levering van gas en stroom door energiedirect.

Op 05-04-2019 van energiedirect de overeenkomst, actievoorwaarden en tarieven ontvangen. Bij het narekenen van deze tarieven viel het mij op dat er door energiedirect hogere vaste leveringskosten in rekening werden gebracht dan was afgesproken bij de aanvraag. Daarom heb ik hiertegen op 08-04-2019 bezwaar gemaakt bij energiedirect.

Op 15-04-2019 (MH) kreeg ik als enige oplossing dat ik de offerte via Easyswitch moest annuleren en het energiecontract rechtstreeks via de website van energiedirect moest afsluiten om toch in aanmerking te komen voor de lagere vaste leveringskosten.
Mijn antwoord hierop was dat ik de aanvraag via Easyswitch zou annuleren en dat er onder dezelfde voorwaarden en tarieven rechtstreeks een contract kon worden afgesloten bij energiedirect.

Omdat energiedirect twijfelde over de lagere vaste leveringskosten heb ik screenshots opgestuurd van de aanvraag via Easyswitch.
In antwoord daarop ontving ik op op18-04-2019 (DI) een mail van energiedirect dat er aan bestaande contracten niets kon worden gewijzigd maar het voorstel was nu om het verschil in de vaste leveringskosten na opmaak van de jaarnota uit te betalen.
Mijn antwoord was dat als er verder niets zou worden gewijzigd in de aanvraag van Easyswitch (prijs,looptijd,tarieven enz.) dit een goede oplossing was en dat ik geen probleem zag om door te gaan met energiedirect.

Omdat ik geen reactie ontving op mijn bovenstaande antwoord heb ik op 29-04-2019 maar weer een mail gestuurd naar energiedirect hoe de stand van zaken was.
Dit resulteerde op 01-05-2019 (TvdM) in een nieuw aanbod waardoor ik duurder uit zou zijn dan in de aanvraag. Dit aanbod heb ik niet geaccepteerd.

Daarna een klacht ingediend.
De reactie op 08-05-2019 (SZ) hierop was dat energiedirect de tarieven in de genoemde aanvraag niet meer kunnen aanbieden.

Levering volgens aanvraag (actievoorwaarden, voorwaarden, tarieven, welkomstbonus enz.) door energiedirect.
Eventueel vergoeding omdat ik nu meer dan 1,5 maand niet kon overstappen vanwege de onduidelijkheid over de kosten.

Energiedirect.nl
    Hoi L. C. M. Poeh, wat een onoverzichtelijke situatie is dit geworden zeg! Graag kijk, denk en werk ik met u mee naar een oplossing..

Om de situatie met u te bespreken, heb ik u zojuist gebeld op het bij ons bekende mobiele nummer. De gemiste anonieme oproep, die is dus van mij :)

Mijn voorstel is, om alsnog het contract wat u in april bij ons hebt afgesloten, middels een correctie te laten verwerken. Dit om dan het teveel betaalde aan vaste leveringskosten, aan u te vergoeden na ontvangst van de jaarnota.

Ik hoop dat u zichzelf ook in deze oplossing kunt vinden! Zo ja, dan hoor ik dit graag van u middels een mail, met daarbij een kopie van mijn antwoord samen met uw postcode + huisnummer via: webcare@energiedirect.nl

Tessa
    Webcare energiedirect.nl

L. C. M.
Uiteindelijke oplossing Totaalbedrag offerte van 29-05-2019 komt nu bijna overeen met het bedrag op de aanmelding van 03-04-2019 en is dus niet 85,00 euro hoger dan de offerte van 01-05-2019. Waarom had dit niet meer dan 2 maanden eerder geregeld kunnen worden???