Klacht Energiedirect.nl: Onbeschofte klantenservice medewerker

Mariatdemon

Ik werd bij navraag, van mijn veel hogere energierekening (jaarafrekening) zojuist (rond 15:45 op 14 januari 2020) buitengewoon onbeleefd te woord gestaan. Het grensde naar mijn idee aan onbeschoft; ik had de rekening maar te betalen . En ook nu,want anders zou ik een boete krijgen. Wat overigens niet klopte. Verder weigerde deze mannelijke telefonist mij uitleg te geven op mijn vragen over de hoger uitgevallen eindrekening. Hij gaf ook zijn naam niet en een klacht indienen was volgens hem, niet mogelijk. Na aandringen gaf hij mij toch het ‘ klachtenmailadres ‘ Hij gooide uiteindelijk de haak op de hoorn, toen ik naar zijn naam vroeg. Waarna ik vervolgens terugbelde en wel buitengewoon goed werd geholpen door een (andere mannelijke) medewerker. Die (verbaasd) kon zien, dat de eerste telefonist geen logboek had aangemaakt en hiermee ook voor zijn collega onzichtbaar bleef.

Mij benaderen, met uitleg.

Energiedirect.nl
    Hi Monchy de,

Oh wow ik ben er helemaal stil van. Ik vind het vervelend dat je dit het moeten mee maken.

Ik ben wel blij om te lezen dat je in het tweede gesprek goed bent geholpen door mijn collega. In het telefoongesprek heb je aangegeven dat je in 2019 een nieuwe cv-ketel hebt aangeschaft. Graag wil ik je net als mijn collega adviseren om jouw cv-ketel na te laten kijken.

Wij zien namelijk alleen meterstanden. Deze meterstanden hebben wij zelf ontvangen van jou. Los van de meterstanden kunnen wij dus jammer genoeg niet zien waar jouw gas precies naar toe is gegaan. Maar de eerste stap ik vaak wel de cv-ketel te laten controleren.

Groetjes,
    Danisha

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?