Klacht Energiedirect.nl: onrechtmatig overgezet naar een ander energie maatschappij ESSENT nu boete €350,44 + foute jaarrekeningen.

Roy

in mei kregen wij te horen van ESSENT nieuwe klant bij hun te zijn. echter nooit een afmelding gehad van onze energie leverancier energie direct. zo heeft de netbeheerder een schatting gemaakt zodat wij opeens € 350,44 boven op onze vaste voorschot moesten gaan betalen. ESSENT zegt alles netjes te hebben afgehandeld op 26 juli.
meterstanden op nul en verder geen kosten. Energie direct blijft de € 350,44 af schrijven. de jaarrekening is een puinhoop: eerst zouden we € 1.760.44 terug krijgen.
wij gelijk aan de bel getrokken. naar 2 maanden weer niets gehoord 13 sept. telefonisch contact, met een zeer onbeschoft persoon, die alleen een kapotte grammofoonplaat kon na spelen. en ons mede deelde dat wij nu € 752 bij moesten betalen. en de € 350,44 zit erbij in verwerkt. en verder heel vervelend van de onterechte overzetting maar daar voor moeten wij bij de overheid zijn....
meneer stuurt alles via de mail op zonder netjes zijn naam te vermelden.
wij zij het zo zat .
H.Bel

graag iemand van hogerhand van het bedrijf energie direct die dit goed gaat bestuderen.
€ 350,44 ons niet laten betalen , zoek dit maar met ESSENT uit.
wij hebben hier niet om gevraagd. zij zijn fout en wij zitten nu met een conflict die nu al maanden duurt.

Energiedirect.nl
    Beste klant,Ik heb hier vorige week telefonisch contact met je over gehad. Ik heb in eerste instantie mevrouw uitgelegd hoe het bedrag tot stand komt. Vervolgens heb ik getracht het aan je uit te leggen maar werd uiteindelijk de verbinding verbroken.Ik heb je daarna een e-mail gestuurd met uitleg over hoe het bedrag tot stand komt. Je kunt de drie daarin genoemde nota's die met elkaar verrekend zijn terugvinden in Mijn energiedirect.nl. Je werkelijke meterstanden zijn uiteindelijk gebruikt in de derde nota. De bijbetaling valt nu ook hoger uit omdat het nog niet betaalde voorschotbedrag van juli erin verrekend zit en we in de maand mei geen voorschotbedrag bij je in rekening hebben gebracht.Wanneer je inhoudelijk reageert waarom dit bedrag niet zou kloppen of wat er foutief zou zijn, verneem ik het graag van je.Ik vind het vervelend om te horen dat je het gesprek als niet prettig hebt ervaren. Ik hoop in ieder geval dat je begrijpt dat wij een overname niet kunnen tegenhouden.Met vriendelijke groet, Ralf

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?