Opgelost door Energiedirect.nl: onredelijke aankonidiging tariefsverhoging door energiedirect

J. Vlot

wij hebben op 27 juli 2021 ons energiecontract verlengd, wij hadden vast contract en gingen naar variabel. Wij informeerden over de voorwaarden voor een variabel contract en gingen akkkoord.
Op 27 oktober 2021 kregen we een e-mail met een tariefsverhoging per 01-11-2021.

Vorige week lazen wij in de krant dat het niet redelijk is om 4 dagen van te voren een tariefswijziging aan te kondigen.

Wij willen graag een klacht hierover indienen.

Op energiedirect.nl is het niet mogelijk om makkelijk uit te vinden hoe je een klacht kunt indienen.

ik wil een reactie op mijn klacht, met compensatie

Goedemorgen,

Het is natuurlijk balen dat de tarieven zijn gestegen.

Wij brengen klanten hiervan op de hoogte per mail wat het tarief gaat worden, voordat het contract is afgelopen. Zo te zien in de bijlagen heb jij deze mail ook ontvangen.

Wij geven hier geen compensatie voor, omdat je van ons de mail hebt ontvangen met de wijziging van de tarieven.

Mocht je nog vragen hebben dan mag je ons altijd een mail sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl.

Als er nog vragen zijn dan zie ik graag je email tegemoet.

Vriendelijke groet,
    webcare energiedirect.
    Goeiemorgen Energiedirect,

Wij hebben de stukken er nog eens bijgezocht. Het gaat om een bindende uitspraak van de geschillencommissie. Deze zaak is exact gelijk aan die van ons. De geschillencommissie oordeelt dat u mag afwijken van de verhoging per 1 januari, dus een verhoging per 1 november is toegestaan, maar een verhoging 5 dagen van te voren aankondigen is niet redelijk. Dat moet 30 dagen van te voren zijn.

In bijlage treft u de uitspraak van de geschillencommissie aan.

Wij willen u vragen deze stukken nauwkeurig te lezen, en wij horen graag hierop nogmaals uw reactie.

Met vriendelijke groet, Joost Vlot
    Goedemiddag,

Zojuist heb ik gebeld naar het nummer wat je aangaf maar helaas wordt de verbinding direct verbroken. Heb je wellicht een alternatief nummer waarop ik je kan bereiken? En wanneer kan ik je het beste bereiken. Het lijkt namelijk fijner en gemakkelijker om dit telefonisch samen te bespreken.

Groetjes,
    Webcare Energiedirect.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Energiedirect.nl
    Fijn je net telefonisch te hebben gesproken. Dankjewel voor je tijd!

Zoals besproken heb ik je klacht intern doorgezet naar de klachtenafdeling. Mijn collega's zullen deze klacht oppakken en binnen 2 werkdagen telefonisch met je contact opnemen.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust!

Groetjes,
    Webcare Energiedirect

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?