Klacht Energiedirect.nl: Onterecht contract beëindiging

Geertruida

Ik Had een betalingsregeling gemaakt over mijn jaar afrekening ik ben de afspraak van betaling nagekomen ik moest rond de 12de van de maand betalen zo gezegt zo gedaan en aan het eind van die maand word ik ineens gebeld dat alles stop is gezet omdat ik een betaling niet heb gedaan wat bleek er nou dat er nog iets open stond van 40 Euro en dat is niet bij het bedrag waar ik een betalingsregeling voor had bij gerekend heel apart want ik vroeg om een betalingsregeling van alles wat er open stond de gene die ik aan de telefoon had van het bedrijf zij dat ik gewoon voor de 12de van de maand moest betalen meer niet ik ben een alleenstaande moeder met weinig inkomen betaal alles wat betaald moet worden ben bezig met schuld hulp regeling maar niks boeit het energie bedrijf wat ik ook zeg of die geen medelijden als ik bij hun wil blijven moet ik in 1 x 1700 betalen terwijl het openstaande bedrag rond de 1000 Euro is ik vind het heel onbeschoft om zo met mensen om te gaan

Een excuus en zeker een vermindering van het bedrag ik ben al verplicht geweest om over te stappen en dat was niet makkelijk want zijn alleen maar extra kosten maar ik kan eerder 100 Euro betalen dan 1700 heb maar een inkomen van 780 Euro ik kon met de regeling ook niet minder dan 105.50 betalen terwijl ik duidelijk aangaf weinig inkomen te hebben want bij die 105.50 moest ik ook nog de termijn bedrag betalen maar hierbij zijn ze wel een klant kwijt maar verwacht wel een excuus en wat medeleven met de mensen want ben best wel oneerlijk behandeld ook door de mensen die ik aan de telefoon heb gehad

Geertruida
    En aangezien ik ook andere klachten zie dag ik al dat er iets niet klopte aan mijn jaar nota want ik heb volgens jullie 1000m3 meer verbruikt dan het jaar daarvoor terwijl ik de afgelopen jaar alleen woont met mijn kleine de verwarming pas rond 20:00 aan gaat en dan douchen we en meer niet toen mijn ex partner hier nog woonde betaalde ik 200 in de maand toen hij zich uitschreef kreeg hij geld terug toen hebben jullie mij op een bedrag van 130 gezet en dan ineens moet ik zoveel betalen raaaaar
    Energiedirect.nl
    Beste Geertruida,

Ik vind het jammer om te lezen dat het onduidelijk voor je is geweest hoe het is gegaan want er is hier eerder contact over geweest. Bij het aangaan van een betalingsregeling ga je akkoord met de voorwaarde dat je aan de betalingsvoorwaarden van zowel de regeling als de lopende termijnbedragen voldoet. Helaas is er in dit geval niet aan de voorwaarden voldaan omdat een termijnbedrag niet op tijd betaald is, we hebben dit bedrag pas ontvangen na dat de betalingsregeling is komen te vervallen. Om deze reden hebben wij de regeling beëindigd. Zoals je aangeeft hebben wij om een borg gevraagd bovenop de openstaande kosten als je klant wenst te blijven. Ik heb je jaarnota nogmaals bekeken en ik zie dat je zelf de meterstanden hebt doorgegeven. Als er geen fouten zijn gemaakt in de doorgegeven meterstanden dan is de nota correct omdat de meter dat verbruik heeft geregistreerd. We vinden het uiteraard jammer dat het zo gelopen is maar we kunnen je helaas geen nieuwe regeling aanbieden.

Denis

Geertruida
    Jullie doen net alsof jullie dom zijn maar daar trap ik niet in ik heb wel optijd betaald maar door een fout van jullie eigen mensen ben ik de dupe maar dat willen jullie niet toegeven de 12de moest het betaald zijn en de 10e had ik het al betaald maar maak niet uit als u er niet met mij zelf uit kan komen prima dan word er een zaak van gemaakt
    Energiedirect.nl
    Beste Geertruida,

Het bedrag van de betalingsregeling is inderdaad op tijd ontvangen door ons. Zoals mijn collega aan heeft gegeven is de regeling niet komen te vervallen door het te laat betalen van de betalingsregeling, maar door het te laat betalen van een termijnbedrag. Het termijnbedrag van april, dat als betaaldatum 28-04-2016 heeft, is op 11-05-2016 betaald.

Ik begrijp je situatie, maar bij het afsluiten van de betalingsregeling is besproken dat ook de termijnbedragen op tijd betaald diende te worden. Het niet op tijd betalen hiervan is ook een reden om de betalingsregeling te beëindigen.

Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest waarbij is afgesproken om je een uitstel te geven. Ook is er afgesproken dat er een nieuwe betalingsregeling getroffen kan worden zodra je eindnota van ons hebt ontvangen.

Simon
    Geertruida
    Dat klopt maar als ik duidelijk aangeef dat ik pas rond de 10de mijn ww binnenkrijg en ik maar een inkomen van 780 Euro heb kan ik het niet eerder betalen blijf een moeder van een kind die ook moet eten maar ik betaal het wel of het nou iets later is maakt niet uit maar klopt er is contact geweest omdat ik iemand erbij heb gehaald en dan kan het wel maar het is nu geregeld hoop dat als ik jullie 15 juli bel dat ik dan ook goed geholpen word fijne dag verder

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?