Klacht Energiedirect.nl: onterecht hoge jaar rekening

khan

Ik kreeg in 17-01-2015 een verkoper aan de deur van het bedrijf ACN.
Hij bood ons een pakket aan met hun diensten. Hij heeft ons aangeraden bij Energiedirect te gaan als energieleverancier voor thuis.
Hij zou alles voor ons in orde maken. Dus wij zijn ook niet op de mail ingegaan om de begin meterstanden door te geven aan energiedirect. De verkoper zou dat regelen.
Nu moesten wij voor de jaar afrekening alle meterstanden van gas en electra doorgeven en dat hebben wij gedaan. NU gaat het gebeuren wij krijgen een nota van 1220 en zoveel centen??????? kan noooit. Wij hadden nummer van de verkoper heb ik vandaag gebeld hij zegt nooit de meterstanden te hebben doorgegeven hij is dat vergeten. En het ergste is energiedirect zegt dat zei de beginstanden hebben??? onmogelijk. mijn mails van datum 03-02-2015, 06-02-2015,en 09-02-2015 om de meterstanden door te geven heb ik nooit opengedaan en gereageerd. wegens een vertraagde verhuizing wonen wij pas 2.5 maanden in dat adres.

wij gaan dat bedrag niet betalen dit is niet normaal HET KLOPT GEWOON NIET . er is een schatting gemaakt. en een fout van de ACN verkoper . hij zou alles regelen voor ons.
sinds de aanvraag hebben wij elke maand 87 euro moeten betalen. en wij wonen er nu sinds 2.5 maand. en nog is de huis niet klaar om financiele redenen. eten doen wij elke dag bij mijn ouders gezamenlijk. wij hebben geen tv. wij hebben alleen een koelkast en een gasfornuis die zelden aan gaat.

wij hebben juist recht op om geld terug te krijgen.
alle overige jaren bij nuon elke jaar kregen wij ook geld terug omdat wij gewoon zelden energie gas gebruiken.

Dit stelt mij enorm teleur. jullie kunnen al mijn buren vragen hoe dat wij nu 2.5 maanden daar wonen.

en als jullie zeggen van ons de meterstanden hebben gehad graag willen wij daar een bewijs van hebben. want wij hebben nooit iets doorgegeven.

ik wil een oplossing dit is niet fijn en stres mij enorm. ik wil juist geld terug.

Energiedirect.nl
    Beste klant,

Vervelend dat u in deze situatie bent beland. Het is eventueel mogelijk om een correctienota te maken. Hiervoor dient u bewijslast van de beginmeterstanden te sturen. Mocht u zijn overgestapt naar ons op hetzelfde adres. Betekent dit wel dat als u geld terug hebt ontvangen op de eindnota bij de vorige leverancier. Die nota ook gecorrigeerd gaat worden want, onze beginstanden zijn de eindstanden van de vorige leverancier. Concreet betekent dit dat hun te weinig in rekening hebben gebracht en wij teveel of andersom.

Ik wil u vriendelijk vragen om de bewijslast te sturen naar klantenservice@energiedirect.nl.

Dan neemt mijn collega dit in behandeling.

Mijn excuses voor het ongemak.

Rick
    khan
    beste Rick
    Toen der tijd kregen wij rond de 20 euro terug van nuon terug op ons jaar rekening.
    Wat ik gewoon niet begrijp dat gisteren een collega van energie direct zei dat wij de meterstanden naar jullie hebben gestuurd. wat niet waar is. en dat er nu een schatting is gemaakt. zo werkt dat toch niet.
    De persoon van ACN verkoper had toen der tijd alles genoteerd. omdat hij alles zou regelen. dit bedrag moet vernietigd worden. ik ging op de vertrouwen uit van de verkoper van ACN.
    Energiedirect.nl
    Beste Klant,

De meterstanden op je adres zijn meerdere jaren achter elkaar berekend. De eindmeterstanden die we op de jaarnota hebben afgerekend zijn wel aan ons doorgegeven. Echter is de beginstand vorig jaar berekend. Hierdoor heb je bij je vorige leverancier te weinig verbruik afgerekend en haal je dit op de jaarnota bij ons nu in. Ik begrijp goed dat dit vervelend is omdat je er vanuit bent gegaan dat de verkoper de meterstanden aan ons zou doorgeven.

Omdat we niet weten wat de meterstand vorig jaar is geweest kunnen we dit ook niet corrigeren. Dit zou alleen een verschuiving van het verbruik betekenen van onze factuur naar die van je vorige energieleverancier.

Vorig jaar hebben we meerdere malen per e-mail verzocht om de meterstanden door te geven, deze hebben we helaas niet ontvangen. Vandaar dat we genoodzaakt zijn geweest om je beginstanden te berekenen. Dit heeft nu als resultaat dat je het verbruik bij ons afrekent dat verdeeld had moeten worden over mogelijk meerdere jaren, ook bij je vorige energieleverancier.

Omdat de jaarnota nu over een hoog bedrag gaat is het natuurlijk wel mogelijk om hier een betalingsregeling voor af te spreken. Je kunt wanneer je inlogt in Mijn energiedirect.nl zelf een betalingsregeling aanvragen voor de jaarnota.

Zojuist heb ik je een wachtwoord gestuurd op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Daarmee kun je inloggen in je persoonlijke pagina om daar een eventuele betalingsregeling aan te vragen.

Renske

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?