Klacht Energiedirect.nl: Onterechte aanmelding bij EnergieDirect

ikhebeenklacht911

Onterechte aanmelding bij EnergieDirect. Met incomplete/valse gegevens en enkel een juist adres is het mogelijk geweest voor iemand om een contract van 3 jaar af te sluiten bij EnergieDirect. Hier heb ik niet om gevraagd, nooit niet ergens aangemeld voor een nieuw energieleverancier ook. Hoe is het mogelijk dat met zeer summiere informatie deze overstap mogelijk is?

- Erkennen van onterechte overstap.
- Het rechtzetten van de onterechte overstap, terug naar vorige energieleverancier.
- Voorkomen dat ik en anderen in de toekomst slachtoffer worden door enkel en alleen met juiste gegevens een overstap mogelijk te maken en dit ook te verifiëren.
- Compensatie voor de geleden leed.

Energiedirect.nl
    Goedemiddag!

Allereerst wil ik aangeven dat ik het natuurlijk vervelend vind dat er een aanmelding op jouw adres heeft plaats gevonden zonder jouw medeweten. Dit is helaas iets wat we soms niet in de hand kunnen houden..

Gelukkig heb je een paar dagen geleden al contact opgenomen en daarbij is een verzoek aangevraagd om deze onterechte aanmelding te controleren. Je krijgt hier binnen 2 weken een terugkoppeling van. Als blijkt dat de aanmelding inderdaad onterecht was, dan kun je gewoon weer terug naar je oude leverancier zonder dat je kosten aan ons hoeft te betalen.

Groetjes,
    Webcare Essent
    ikhebeenklacht911
    Fijn dat u reageert op mijn bovengenoemde klacht.
    Helaas is dit niet het antwoordt waar ik voldoening uit kan halen. Uiteraard zal ik wel het onderzoek naar de onterechte aanmelding moeten afwachten.
    Echter vind ik het zeer kwalijk dat het überhaupt mogelijk dat deze aanmelding op deze wijze tot stand heeft kunnen komen. Hier dient verder onderzoek naar verricht te worden om te voorkomen dat ik en anderen slachtoffer worden van jullie laksheid in aanmeldingen. Bij ieder ander energieleverancier heb je wel degelijk juiste gegevens nodig om je aan te melden. Dit heb ik eigenhandig nagevraagd bij meerdere energieleveranciers, waaronder bij Eneco.

Tevens heb ik op mijn eerste berichtgeving hierboven enkele oplossingen vermeld staan welke ik graag zou zien dat hier op gereageerd wordt en actie op wordt ondernomen.

In afwachting van uw berichtgeving, verblijf ik.

Met vriendelijke groet.
    Energiedirect.nl
    Goedemiddag,

Op dit moment zijn we druk bezig om dit natuurlijk voor je uit te zoeken, nadat het onderzoek afgerond is weten kunnen wij de onterechte overstap erkennen indien dat het geval is geweest en je terug switchen naar je vorige leverancier.

Helaas kunnen ook wij dit niet voorkomen, en komt dit wel eens voor hier hebben wij geen invloed op. De enige compensatie die we hiervoor hebben is dan om alles ongedaan te maken en je terug over te switchen naar de leverancier waar je vandaan komt.

Hopelijk heb je hiermee wat meer antwoorden op je vragen.

Groetjes,
    Webcare energiedirect.nl

ikhebeenklacht911
Zoals beloofd zou ik binnen twee weken bericht krijgen. Tot op heden heb ik geen terugkoppeling gekregen over deze zaak..

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?