Klacht Energiedirect.nl: Op schandalige manier Energie Direct 'ingerommeld'

roe

Een kennis meldde me aan bij Energie Direct na meer dan 15 jaar klant bij Essent te zijn geweest. Ik was een klein jaar geleden ingegaan op een voordeel voor trouwe klanten niet beseffend dat ik weer een nieuw contract zou inhouden met risico van boete bij overstap naar een andere energieleverancier.
Nadat ik hoorde dat Essent een boete van 250 euro zou doorberekenen plus ik meer dan 750 euro aan gas en elektra moest gaan betalen omdat het na de winter viel, besloot ik de overstap te annuleren. Echter, ik had mijn handtekening gezet en het contract was definitief. Ik was niet gewaarschuwd. Niet door Essent en al helemaal niet door energie Direct. Onmogelijk om te annuleren zelfs na herhaalde telefoontjes hierover. Iemand had er veel belang bij om mij energie Direct in te loodsen.
Nu de rekening (zo'n 1100 euro in totaal en nee geen betalingsachterstand!) van Essent afbetalend voel ik me nog steeds bedrogen.

Ik wil dat Energie Direct dat een dochterbedrijf van Essent is, erkent dat ze mij hadden moeten waarschuwen voor de voor mij zeer nadelige financiële gevolgen! Ik was me niet bewust dat ik contractbreuk zou plegen. Ook Essent had mij als trouwe klant wel eens mogen waarschuwen. Daarbij is mij geen coulantie verleend door Energie Direct toen ik het contract wilde annuleren zodra ik hoorde van de rekening die ik gepresenteerd zou krijgen. Ik heb letterlijke keren gebeld telkens zonder resultaat.
Ik ben mij bewust van de maanden die er overheen gegaan zijn. Echter ik voel me nog steeds bedonderd. Ik wil dat alles teruggedraaid wordt en gewoon weer terug naar Essent.

Energiedirect.nl
    Beste klant,

U bent akkoord gegaan met een contract op 08-04-2015.Daarna krijgt u 14 kalenderdagen bedenktijd. Helaas is hier geen gebruik van gemaakt. Wij als leverancier gaan er dan vanuit dat we het contract mogen beëindigen en nemen u over van de vorige leverancier.

Ik heb uw gegevens nagekeken in de administratie en zie dat u een contract hebt met overstapvoordeel. Dit betekent dat u de opzegvergoeding van uw vorige leverancier mag claimen bij energiedirect.nl. U mag de volledige nota, met daarop de opzegvergoeding van de vorige leverancier, sturen naar: kosteloosoverstappen@energiedirect.nl.

Ik kan begrijpen dat het niet fijn is om een hoge eindafrekening te krijgen. Helaas kan een energieleverancier niet controleren vanaf welke datum er op een eindafrekening wordt afgerekend. Het is daarom het beste om over te stappen als er 11 maanden voorbij zijn nadat de laatste jaarafrekening is opgemaakt of 11 maanden na een overstap. Op deze manier worden er koude en warme maanden afgerekend.

U mag terug overstappen naar Essent. Wij brengen dan wel een opzegvergoeding in rekening.

Groetjes Shifayz

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?