Opgelost door Energiedirect.nl: Opzegvergoeding bij inwonen

Anoniem

Via een grote vergelijkingssite per 1 januari overgestapt naar energiedirect vanwege een grote cashback na 1 jaar levering. Ben afgelopen maand gaan inwonen bij mijn vriendin, die al een langlopende leveringsovereenkomst heeft bij een andere leverancier. Hoewel dit gegeven bij de meeste grote leveranciers genoeg is om geen boetes in rekening te brengen heeft energiedirect mij geinformeerd dat ik straks 100 euro aan boetes zal moeten betalen. Dat ik de cashback mis begrijp ik, maar dat energie direct mij dwingt tot een boete niet. Als ik doe wat energiedirect wil (contract op mijn naam meeverhuizen) zadel ik immers mijn vriendin op met een nog hogere boete... Ik hoop op enig coulance van energiedirect.

Oplossing lijkt me eenvoudig; maak een eindnota op zonder opzegvergoedingen.
Ik ben bereid om, indien nodig, aan te tonen dat mijn eigen woning is verhuurd, dat ik inmiddels inwonend ben bij mijn vriendin en dat mijn vriendin al een leverinsgovereenkomst heeft. Ik hoop dat deze, voor mij, vrij nieuwe website door de leverancier wordt bekeken, dat scheelt mogelijk weer een dossier bij de geschillencommissie.

Energiedirect.nl
    Beste Peter,Ik heb je zojuist geprobeerd telefonisch te bereiken op 06-51116674. Helaas kreeg ik geen gehoor. Wanneer ben je weer bereikbaar deze week?Met vriendelijke groet,^Ralf van energiedirect.nl.
    Anoniem
    Dank voor uw bericht. Ik ben morgen (20 juli) vanaf 9 uur sochtends de gehele dag telefonisch te bereiken.
    Energiedirect.nl
    Beste Peter,Zoals net telefonisch besproken belt mijn collega Ralf je maandag terug.Ik wens je alvast een fijn weekend.Met vriendelijke groet,^Renske van energiedirect.nl
    Energiedirect.nl
    Beste Peter,Zoals telefonisch met je besproken, heb ik de opzegvergoeding voor je geannuleerd zodat je deze niet hoeft te betalen. De eindnota wordt opgemaakt zodra de reeds doorgegeven eindstanden zijn goedgekeurd door de netbeheerder Stedin. Zoals afgesproken, heb ik de klacht de status van 'afgehandeld' meegegeven.Met vriendelijke groet,^Ralf van energiedirect.nl
    Anoniem
    Keurige reactie van energiedirect.nl. Ze hebben zeer snel contact opgenomen en de klacht naar volle tevredenheid opgelost. Top!

Anoniem

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?