Klacht Energiedirect.nl: te hoog gas verbruik

mathe

hallo we wonen al 4 jaar in dit huis en zijn vorig jaar overgestapt naar energie direct we betalen al een hoger maand bedrag dan bij de vorige leverancier om we vorig jaar 600 euro moesten bij betalen nu heb ik de jaarnota ontvangen en het gas verbruik is 1000m3 meer dan vorig jaar en moeten 1600 euro bijbetalen dit kan onmogelijk en als je ze telefonisch wil benaderen hang je tientallen minuten aan de lijn om vervolgens te horen dat ik gewoon moet betalen ik snap er niks van want ze zouden nog goedkoper zijn dan mijn vorige leverancier 3 keer zo duur ja.

Ik zou graag weten hoe dit kan en waarom ze eerst zeggen goedkoper te zijn en vervolgens 3 keer zo duur ,ik zou graag de gasmeter nagekeken willen hebben en als dit toch klopt een fansoenlijke betalingsregeling willen kan dit niet zomaar in een paar maand afbetalen

Energiedirect.nl
    Beste klant,Naar aanleiding van ons telefonisch contact vandaag bevestig ik je nog het volgende.De nota is opgemaakt op basis van de standen die je zelf hebt doorgegeven. Het is inderdaad vreemd dat het verbruik met 1000 m3 is toegenomen in een jaar als je niets aan je verbruik hebt veranderd. Ik heb je daarom aangeraden om contact op te nemen met Enexis. Zij kunnen je meter komen controleren. Mocht je van hen een reactie hebben gehad en wij kunnen nog iets voor je betekenen reageer dan op dit bericht. De regeling kun je na de 25e aanvragen in Mijn energiedirect.nlGroetjes,
    Ralf
    mathe
    nou contact gehad met netbeheerder zei kunnen ook niet veel doen meter laten checken kost 380 euro ook van de zotte ik vind dat hier een jaarlijkse keuring voor moet komen hij vond een verbruik van 3300m3 voor een 2 onder een kap woning normaal ik niet schiet je ook niks mee op dus
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Helaas kan ik dan ook niet veel meer voor je betekenen. De nota is opgemaakt op basis van de meterstanden die je zelf hebt doorgegeven. Daarom stuur ik bij deze dit antwoord als afhandelvoorstel.Groetjes,
    Ralf
    mathe
    hallo nee dit accepteer ik niet en ga hiermee verder ik heb op internet erg veel klachten gevonden over energiedirect en dit soort gevallen en heb inmiddels de consumentenbond geinformeerd en overweeg ook rechtsbijstand in te schakelen
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Ik respecteer je mening en betreur het dat ik hierin verder niets meer voor je kan doen. Wanneer de meterstanden kloppen, heeft het verbruik plaatsgevonden. Zoals de netbeheerder al aangaf, 3300 m3 is vrij veel maar niet ongebruikelijk na de lange winter van 2012/2013.
    Zeker niet wanneer het om een 2 onder 1 kap woning gaat.
    Je netbeheerder nam ook elk jaar je meterstanden op. Dit gebeurde in de maand mei.
    In mei 2012 was je gasmeterstand: 5705 m³
    In mei 2013 was je gasmeterstand: 8966 m3
    Het verschil is dus bij je netbeheerder ruim 3261 m3Nogmaals, ik vind het echt enorm vervelend voor je dat je zo'n forse verhoging had op je gasverbruik en ik wil je natuurlijk een regeling aanbieden voor het bedrag van je jaarnota. Verder kan ook ik helaas niets meer voor je doen.Wanneer je meer wilt weten over een regeling voor je nota, kun je dat gerust bij mij aangeven. Ik help je dan natuurlijk verder.Groetjes Lisette
    mathe
    hallo als jullie zeggen dat het gasverbruik in mei 2013 ongeveer 3200m3 was vind ik het raar want toen der tijd zat ik dus bij nuon en hoefde ik maar 600 euro bij te betalen en nu is mijn verbruik 3300m3 en moet ik 1600 euro bij betalen ik ben toen overgestapt naar jullie om julllie goedkoper zouden zijn nou bijna 3 keer zo duur blijkt nu weer maar wil wel graag een regeling treffen want zoiets kan ik ook niet ineens betalen.mvg
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Graag wil ik reageren op je bericht. Je geeft aan dat je bij je vorige leverancier met een verbruik van 3.200 m³ €600,- moest bijbetalen en dat je bij energiedirect.nl bij een verbruik van 3.300 m³ ongeveer €1600,-. Je vertelt dat energiedirect.nl dus niet voordeliger is. Allereerst kan het zijn dat je bij je vorige leverancier een hoger voorschotbedrag hebt betaald. Als je maandelijks meer hebt betaald, dan zal de bijbetaling op de jaarnota lager uitvallen. Daarnaast is het ook afhankelijk van de tarieven die je hebt afgesloten bij de vorige leverancier. Mogelijk heb je je tarieven bij je vorige leverancier een aantal jaar geleden vast gezet, waardoor je deze niet kunt vergelijken met de huidige tarieven. Verder zijn andere kosten zoals BTW en energiebelasting gestegen. Dit kan het verschil verklaren. Graag hoor ik van je, in hoeveel termijnen je de jaarnota wilt betalen. Ik kan je maximaal 6 termijnen aanbieden. Groetjes Elvera
    HalloIK wil een regeling van 6 maanden dan want is nogal een hoog bedrag .mvg
    Energiedirect.nl
    Beste klant,Dankjewel voor je bericht. Ik heb een betalingsregeling van 6 termijnen voor je aangevraagd. Dit bericht gaat nu naar de desbetreffende afdeling. Zodra de betalingsregeling is goedgekeurd, ontvang je hierover een e-mail. In deze e-mail ontvang je ook meer informatie over de betaling van de termijnen.Groetjes Elvera
    mathe
    Is er een mogelijkheid dat ik een betalingsregeling kan krijgen van meer dab 6 maand want het bedrag is veel te hoog om in 6 maand te betalen