Opgelost door Energiedirect.nl: Termijn financiële afhandeling jaarnota

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 119927
Gebruiker
renenauts
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 29 juni j.l. heb ik de eindnota van mijn voormalige energiebedrijf Energiedirect.nl ontvangen. Een tegoed van ca. € 405. Op 01 juli j.l. ontvang ik de mededeling dat de nota wordt teruggedraaid omdat de factuur niet goed zou zijn en dat bekeken zou worden of ik nog een energietegoed heb. Bovendien werd medegedeeld dat het bedrag per 17 juli j.l. uitbetaald zou worden.
Aangezien ik tot op heden geen bijschrijving heb ontvangen op mijn bankrekening, heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Energiedirect.nl.
Desgevraagd werd mij medegedeeld dat dit bekend was maar men kon mij niet vertellen wanneer ik mijn tegoed bijgeschreven zou worden. Ik vind dit heel vreemd en mag toch verwachten wanneer mijn tegoed op de rekening staat?

De oplossing

Graag bericht wanneer ik het bedrag kan tegemoet zien. Het is toch geen gering bedrag.

4 reacties

  1. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste klant,

    Ik kan heel goed begrijpen dat dit vervelend voor u is. We hebben zonder energietegoed een berekening gemaakt waarbij u € 405,97 terug krijgt. Gezien het energietegoed die niet verrekend was op de nota wordt dit bedrag nog hoger. Helaas heb ik geen mogelijkheid om het opmaken van de jaarnota te verspoedigen. Hiervoor mijn welgemeende excuses. Ik zal u dan ook moeten vragen nog even geduld te hebben totdat de juiste nota is opgemaakt.

    Ondanks de situatie wens ik u een fijne dag toe.

    Groetjes Shifayz
  2. Auteur
    renenauts
    Datum
    Voor mij hoeft de betaling niet bespoedigd te worden maar ik wil graag weten wanneer ik het bedrag tegemoet kan zien. Ik heb bovendien een mail ontvangen van Energiedirect.nl waarin mijn bankrekeningnummer wordt gevraagd. Vind ik vreemd omdat maandelijks het voorschot wordt afgeschreven. Ik heb echter wel gereageerd door mijn bankrekening te verstrekken.
  3. Auteur
    Energiedirect.nl
    Datum
    Beste klant,

    Dit vragen we in de meeste gevallen voor de zekerheid na omdat niet iedereen een tegoed op zijn betaalrekening wil ontvangen.

    Bedankt voor uw reactie.

    Groetjes Shifayz
  4. Auteur
    renenauts
    Datum
    Heb de definitieve afrekening op maandag 27 juli j.l. ontvangen terwijl deze op 30.07.2015 is gedateerd. Vreemd.
    Vind de termijn van de betaling te lang duren, n.l. 13 augustus a.s.. Zo'n groot bedrijf dient toch wekelijks een betalingsrun te draaien??
    Maar goed. Zaak is voor mij afgedaan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
renenauts
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?